fast Dog Skrevet Mai 12, 2013 Share Skrevet Mai 12, 2013 Hvordan snur man på steptronic funksjonen. Idag så girer kassen ned hvis jeg vipper spaken framover og girer opp hvis jeg vipper den tilbake. På litt eldre bmw så er denne funksjonen motsatt. Jeg synes det blir feil å vippe spaken framover når jeg skal gire ned. Noen som vet hvordan man snur på denne funksjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 12, 2013 Share Skrevet Mai 12, 2013 Enten så greier ikke jeg å lese, eller så motsier du deg selv. For å snu på funksjonen er det bare å dra ut ene kontaktne, og "snu" ledningene. Forøvrig er jo jeg av den oppfatning at opp = bakover. Dette gikk bmw over til etter 2001 en gang, så det skulle harmonere med smg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2013 Enten så greier ikke jeg å lese, eller så motsier du deg selv. For å snu på funksjonen er det bare å dra ut ene kontaktne, og "snu" ledningene. Forøvrig er jo jeg av den oppfatning at opp = bakover. Dette gikk bmw over til etter 2001 en gang, så det skulle harmonere med smg. Ops... har rettet det nå Hvilken ledning er det jeg skal snu på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 12, 2013 Share Skrevet Mai 12, 2013 Husker ikke. Ta av deksel rundt girspak, finn hvilke stikk som reagerer når du girer (mener den jordes), finn den som reagerer andre vegen, og bytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 12, 2013 Share Skrevet Mai 12, 2013 Hvordan snur man på steptronic funksjonen. Idag så girer kassen ned hvis jeg vipper spaken framover og girer opp hvis jeg vipper den tilbake. På litt eldre bmw så er denne funksjonen motsatt. Jeg synes det blir feil å vippe spaken framover når jeg skal gire ned. Noen som vet hvordan man snur på denne funksjonen? Det er de gamle kassene som er "feil". Det er ikke naturlig å dra spaken bakover ved nedgiring fordi : Når du kommer fort mot en sving under full nedbremsing er det lettere å dytte spaken fremover enn bakover. Om du har så kraftig motor at du nesten trykkes gjennom seteryggen er det vanskelig å gire opp ved å skyve spaken frem men lett å dra den bak. Så nå vet du hvorfor det skal være sånn som de nyere kassene er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 12, 2013 Share Skrevet Mai 12, 2013 De 2 siste bildene i første inlegg her ser du hvilke ledninger som må byttes. viewtopic.php?f=9&t=156794 Er de 2 midterste ledningene. Kontakten i din bil kan være gul istedefor rød. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 12, 2013 Share Skrevet Mai 12, 2013 http://www.bimmerboard.com/members/stre ... dle_13.jpg You need the two middle wires (Blue/White=up shift -- Blue/Yellow= down shift) bytt om på dem så er det bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2013 flotte greier. takk skal dere ha. Vet de nye kassene skal være slik men blir bare så unaturlig for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå