Gå til innhold

Anbefalte innlegg

update hvor jeg faktisk har skrudd på bilen :P

 

tenkte at nå var det på tide å sette på datasprut

 

så fant fram sprutet (tok visst ikke bilde av det :P)

 

men må bytte til m50 tps for å kunne ha sprut,

 

så fant fram et par

DSC_1093.jpg

 

fant fram et par spjeld og for å sjekke passform

DSC_1094.jpg

 

ikke helt bolton, (det visste jeg igrunn)

DSC_1095.jpg

 

så ble da til at jeg modifiserer org til å fungere som adapterplate.

DSC_1096.jpg

 

fjernet innmat

DSC_1097.jpg

 

fram med dremelen :P

DSC_1098.jpg

 

DSC_1099.jpg

 

DSC_1100.jpg

 

borret og gjenget opp 2 hull til ny tps, passer bra :)

DSC_1101.jpg

 

DSC_1102.jpg

 

da er det "bare" å montere den på bilen, men er trangt,

DSC_1103.jpg

 

fikk trua av spjeldet faktisk :P

DSC_1104.jpg

 

montert

DSC_1105.jpg

 

nå står da tps feil vei i forhold til pluggen, men ledningen er lang nok så ekke noe stress

 

montert hjernen litt sånn midlertidig

DSC_1106.jpg

 

koplet på pc'n, men fåkke kontakt med sprutet

DSC_1107.jpg

 

prøvd med en gammel pc med xp og en ny med win 7, men fåkke kontakt, har endret comport i programmet til riktig ifølge pc'ne, (com 23/24 på win7 og com 3/4 på xp'n, men ingen kontakt lell.

 

hører at pc'n har kontakt da får den lyden når man plugger inn noe når jeg skrur på tenninga.

 

bilen starter ivaffall da, men går ikke bra :P

 

 

971929_10153603117320578_1359557498_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor måtte du bytte tps? trodde igrunn at tps var tps. tenker i forhold til med nye spjeldet jeg skal bruke selv ikke passer til org tps. kunne du målt avstand på monteringshullene på en m20 tps for meg? ser ut som den er stor nok til nye spjeldet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor måtte du bytte tps? trodde igrunn at tps var tps. tenker i forhold til med nye spjeldet jeg skal bruke selv ikke passer til org tps. kunne du målt avstand på monteringshullene på en m20 tps for meg? ser ut som den er stor nok til nye spjeldet:)

 

 

m20 har ikke potensiometer tps, men en bryter som sier om det er full gass eller ikke noe gass, ingenting imellom,

 

mens m50 tps som jeg byttet til har potensiometer, så motstanden endrer seg i forhold til hvor mye gass man har, kan kalibrere hva som er full og null gass så vet sprutet hvor mye gass man har.

 

er vell pga på m20 så er det spjeld i lmm, så blir vell noe ala samme funksjon der org, siden det flytter seg i forhold til luftmengden motoren suger som igjen er i forhold til hvor mye gass man har.

 

såfremst tps passer på akselen til nye spjeldet ditt evnt så er det jo bare å lage adapter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

good news, fått kontakt med sprutet, måtte bare på min 3'de pc og prøve :P

 

fått oppgradert firmware i sprutet nå, og bilen starter, men går ikke bra :P ikke så rart da ingenting er justert :P

 

fikk kalibrert tps, men der stopper det :P

 

titta litt på div instillinger, men tenker jeg burde få til en måte å få bredbåndslambdaen inn på sprutet, siden da er det vell en form for automapping tilgjengelig :P sparer litt jobb ivaffall.

 

er det bare å endre til bredbåndslambda i sprutet og da kople til bbl til org signalledningen?  (om man har bbl med sånn er vell 0til5volt utgang deth eter, org lambda er montert nå)

 

har nå en bbl men tror ikke den har analog utgang, er det noen måte å kople seg inn på ledningen til selve displayet som viser lambdaverdien og få samme funksjon?

 

om noen gidder å svare da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mener lambdaledningen var gul inn på ECU, jeg bare klipte den av og koble BBL rett på den.

Du bare bytter til rett lambda i de forhåndsvalgene som er ja, så er det tut og kjør.

 

men da må man vell kanskje ha en bbl med analog utgang? (dvs tilsvarende signal som org lambda gir)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...