Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har det seg slik at jeg har luftet godt når jeg har fylt på med kjølevæske og bilen virket helt bra. Men når jeg er ute og kjører og den har blitt varm, begynner tempmåleren å bevege på seg.

Den legger seg på den hvite streken eller litt over ved 80km/t i 5 gir. Men hvis jeg girer ned til 3 og holder 80km/t så synker temperaturen...så når jeg gir gass og kjører opp til 5-6000 omdreininger så ligger tempmåleren i ro i midten.

Noen som har opplevd det samme?

Bilen er en E39 523i 1996

Skrevet

Helt sikkert termostaten som starter å bli moden for et bytte, om denne ikke allerede er ny.. Om den er ny så må det nesten være luft du har i systemet som nevnt over her.. ;)

Skrevet

Termostaten er ny men åpner på 93C istedenfor den gammle som åpnet på 87C...er det dumt?

Skrevet

Kan det jo hende tempføleren din er feilande, eller radiator vifta.

Er da noke problem at nåla beveger seg? Er ikkje så unormalt at temperaturen synker når du har 3gir i 80kmh. Det viser bare at vatnpumpa virker.

Sålenge den ikkje nermer seg rødt, så er da vel ikkje noke å bry seg med?

Skrevet

Du skal ikke kunne se at temp nåla rører på seg når den har vært oppe midt på, en bensin 6er klarer ikke å tape så mye varme under drift at dette skal skje, såfremt alt er i orden.

Nåla skal stå rett opp fraogmed 75 grader og til 104 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...