Gå til innhold

Planke mellom jekk og kanal for å jekke opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg sette en planke langs kanalen og bruke jekken på planken for å få opp bilen? har en e36.

Saken er at jeg ikke kan bruke jekkpunktene, for der skal bukkene stå.

Skrevet

Dersom du ikke har sideskjørt, funker det å jekke helt bakerst på kanalen, der den er tynnest ivertfall. Den delen er så pass profilert, at den er sterk nok til å tåle det.

Usikker på hvordan du skal gjøre det fremst, jeg setter alltid bukkene i den gropa mellom indre bærekule og opphengsbjelken i front.

Skrevet

er kanalene hele og pene er det bare å kjøre på stort sett, tror ikke det er mange verksted som diller og setter bilene på jekkfestene når dem løfter opp på bukken :P

men sånn ellers er det værtfall jekkpunkt midt under bilen foran på min og bak rett foran diffen på traversen eller hva det heter. vet ikke om e36 har dette.

Skrevet

Ja, det beste er vel å jekke på travers og bake ved diff... men har så sabla lav bil så vet ikke om jeg kommer til -.-

Skrevet
For høy jekk*

Mener du vell ;)

Hehe, jepp, var det jeg mente. Ordner meg en lav-profil jekk hos en kompis...

men du kan vel også bruke bærearmer til å løfte med?

Skrevet

Hadde samme problemet. Mekket en "rampe" eller bukk i tre som jeg bruker når jeg mekker. Testet bukken ved å kjøre fronten av en lastebil oppå dem en etter en før jeg brukte den på bil. holder med andre ord fint 2 tonn. og dette brukes bare på de to forhjulene. i de fleste tilfellene trenger jeg ikke å jekke opp bilen i det hele tatt.

Skrevet
Hadde samme problemet. Mekket en "rampe" eller bukk i tre som jeg bruker når jeg mekker. Testet bukken ved å kjøre fronten av en lastebil oppå dem en etter en før jeg brukte den på bil. holder med andre ord fint 2 tonn. og dette brukes bare på de to forhjulene. i de fleste tilfellene trenger jeg ikke å jekke opp bilen i det hele tatt.

Er jo bare å gjøre mattae gjør... Jekk opp bilen, få planker under dekkene. Nå har du nok plass til å få jekken til travers og diff... jekk opp bilen og sett bukker under. Voila

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...