bmw_roadkill Skrevet Mai 16, 2013 Skrevet Mai 16, 2013 kjøpte en 2,8 m52b28 singel vanos 1997 modell- fra en 728 . prøve kjørte bilen og alt så bra ut.. typen drar hjem og skrur ut motorn , ringer meg par dager senere og sier jeg kan hente motorn. jeg drar og henter motorn. seff i øs pøs og mørkt, når jeg ser på motorn nå dagen etter i lyset ser jeg at det står 2.5 på toppen. skulle det ikke stå 2.8? har jeg no mulighet for å finne ut om det er 2,8 slaglengde på den? vet at 2,5 og 2,8 topper er like. og bare slaglengden er lengere på en 2.8 eller er det no forkjellige specs på 2.8 topp Vs 2.5 noen tips til å finne ut om det er 2.8 ? hvem vet kanskje selgern leser inlegget her.
bmw_roadkill Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Skrevet Mai 16, 2013 2000mod motor? m54? skrev på motor info nå..
ZhilleN Skrevet Mai 16, 2013 Skrevet Mai 16, 2013 Toppene er like ja, men selve blokka skal det vel stå 2,8 eller 2, 5
bmw_roadkill Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Skrevet Mai 16, 2013 har det seg sann at det står 2.5 stempla på alle m52b28 topper? men hvor på blokka står det 2.8? blokk nr står under startern der 8siffer skulle det vel være., men den er nesten uleselig og det virker nesten som noen har laget nr for hånd. noen med en m52b28 SV som kan ta en titt på motoren sin ,rett under insugsmanifolden på venstre side på toppen.
Mysemannen Skrevet Mai 16, 2013 Skrevet Mai 16, 2013 2,5 står det også på min m52b28, slik e're! =P Topp og blokk er lik 2,5.
Haug530D Skrevet Mai 16, 2013 Skrevet Mai 16, 2013 2,5 står det også på min m52b28, slik e're! =PTopp og blokk er lik 2,5. Topp er lik, blokk er forskjellig fra M52B25 til M52B28
Mysemannen Skrevet Mai 16, 2013 Skrevet Mai 16, 2013 2,5 står det også på min m52b28, slik e're! =PTopp og blokk er lik 2,5. Topp er lik, blokk er forskjellig fra M52B25 til M52B28 Det trodde jeg ikke? 84mm boring?
Haug530D Skrevet Mai 16, 2013 Skrevet Mai 16, 2013 2,5 står det også på min m52b28, slik e're! =PTopp og blokk er lik 2,5. Topp er lik, blokk er forskjellig fra M52B25 til M52B28 Det trodde jeg ikke? 84mm boring? 84mm borring på begge ja, men på B25 er det 75mm slag mens det på B28 er 84mm. Anyway så er det forskjellig delenummer på blokkene men likt på toppene.
Mysemannen Skrevet Mai 16, 2013 Skrevet Mai 16, 2013 84mm borring på begge ja, men på B25 er det 75mm slag mens det på B28 er 84mm. Anyway så er det forskjellig delenummer på blokkene men likt på toppene. Ja visste veiven og medfølgende var ulikt, men trodde rå blokk var lik. Men diskusjonen kan tas et annet sted =)
bmw_roadkill Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Skrevet Mai 16, 2013 fin fine greier at det er 2.5 som gjeller på b28 blokk.. men som en nevner her så er det forkjell på delnr på b25 og b28.. jeg trodde at dem var helt like ,med ulik veiv. sitere mysemannen :men trodde rå blokk var lik. Men diskusjonen kan tas et annet sted =) hehe syns vi kan ta den diskusjon her lurer selv på forkjellen hvis noen vet hva som er forkjell ? så jeg kan fastslå om det er en 2.5 eller 2.8..
bmw_roadkill Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Skrevet Mai 16, 2013 Bmw Engine and Powerplant Identification Codes http://www.rtsauto.com/bmw-engine-and-p ... ion-codes/ står ganske mange blokk koder der som er stempla på selve blokka. men 1432219 som skal være 2.8 eller 1748450 som er 2.5 står selvfølgelig ikke der?
bmw_roadkill Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Skrevet Mai 16, 2013 finnes jo heller ikke noen "725" med m52 motor nei det stemer.. 725 er disel.. m51 hvis jeg ikke tar feil. fins bare 728 . som er m52b28 (og m52tub28) som igjen er helt identisk me m52b20 m52b25.. sansett så kunne det stått i en 2.0 liter i 728 og du hadde ikke sett forkjell hvis du bare hadde tatt en kjapp titt.. men hadde sett det på toppen hvor det står 2.0 og du ville uten tvil kjent det på draget når en 2.0 liter ska dra 1700kg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå