Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte en 2,8 m52b28 singel vanos 1997 modell- fra en 728 . prøve kjørte bilen og alt så bra ut.. typen drar hjem og skrur ut motorn , ringer meg par dager senere og sier jeg kan hente motorn.

jeg drar og henter motorn. seff i øs pøs og mørkt, når jeg ser på motorn nå dagen etter i lyset ser jeg at det står 2.5 på toppen.

skulle det ikke stå 2.8?

har jeg no mulighet for å finne ut om det er 2,8 slaglengde på den?

vet at 2,5 og 2,8 topper er like. og bare slaglengden er lengere på en 2.8

eller er det no forkjellige specs på 2.8 topp Vs 2.5

noen tips til å finne ut om det er 2.8 ?

hvem vet kanskje selgern leser inlegget her.

Skrevet

har det seg sann at det står 2.5 stempla på alle m52b28 topper?

men hvor på blokka står det 2.8?

blokk nr står under startern der 8siffer skulle det vel være., men den er nesten uleselig og det virker nesten som noen har laget nr for hånd.

noen med en m52b28 SV som kan ta en titt på motoren sin ,rett under insugsmanifolden på venstre side på toppen.

Skrevet
2,5 står det også på min m52b28, slik e're! =P

Topp og blokk er lik 2,5.

Topp er lik, blokk er forskjellig fra M52B25 til M52B28

Skrevet
2,5 står det også på min m52b28, slik e're! =P

Topp og blokk er lik 2,5.

Topp er lik, blokk er forskjellig fra M52B25 til M52B28

Det trodde jeg ikke? 84mm boring?

Skrevet
2,5 står det også på min m52b28, slik e're! =P

Topp og blokk er lik 2,5.

Topp er lik, blokk er forskjellig fra M52B25 til M52B28

Det trodde jeg ikke? 84mm boring?

84mm borring på begge ja, men på B25 er det 75mm slag mens det på B28 er 84mm.

Anyway så er det forskjellig delenummer på blokkene men likt på toppene.

Skrevet

84mm borring på begge ja, men på B25 er det 75mm slag mens det på B28 er 84mm.

Anyway så er det forskjellig delenummer på blokkene men likt på toppene.

Ja visste veiven og medfølgende var ulikt, men trodde rå blokk var lik.

Men diskusjonen kan tas et annet sted =)

Skrevet

fin fine greier at det er 2.5 som gjeller på b28 blokk..

men som en nevner her så er det forkjell på delnr på b25 og b28..

jeg trodde at dem var helt like ,med ulik veiv.

sitere mysemannen :men trodde rå blokk var lik. Men diskusjonen kan tas et annet sted =)

hehe syns vi kan ta den diskusjon her :) lurer selv på forkjellen

hvis noen vet hva som er forkjell ? så jeg kan fastslå om det er en 2.5 eller 2.8..

Skrevet
finnes jo heller ikke noen "725" med m52 motor

nei det stemer.. 725 er disel.. m51 hvis jeg ikke tar feil. fins bare 728 . som er m52b28 (og m52tub28)

som igjen er helt identisk me m52b20 m52b25..

sansett så kunne det stått i en 2.0 liter i 728 og du hadde ikke sett forkjell hvis du bare hadde tatt en kjapp titt..

men hadde sett det på toppen hvor det står 2.0 og du ville uten tvil kjent det på draget når en 2.0 liter ska dra 1700kg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...