Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke noe problem å strupe returen, vasking av stempler er bare tull, da kjører du med for mye bensin over en laaaang periode,

bare å prøve

• 3 weeks later...
Skrevet

Bumper denne, byttet for noen dager siden luftfilter fra kn filter til org boks, gikk faktisk myyye bedre, byttet senere bensinfilter, da gikk den enda litt bedre, ble mindre rykking ved pådrag men er enda ikke helt frisk og mistenker at kanskje pumpa kan være dårlig.

Prøvde å dra ut 2. giret og det var full stopp på 5900-6000rpm, men kunne ha inn clutchen å ruse den opp turtallsperra, merka litt motstand da også, men ikke like mye som ved pådrag.

Når jeg skifta filteret så måtte jeg sikkert kjinne i 20-30sek før den fyrte! kan det indikere dårlig pumpe? Og har 535 og M5 3,6 samme bensinpumpe?

Skrevet

Video av problemet, dere hører tydelig at den dabber av litt før 5k og sperrer helt på 6k. Og ikke diss knirke-clutchen :D

https://picasaweb.google.com/1134985723 ... 9762512850

Og lite spørsmål mens vi er her, tenker på å kjøpe grenrør fra schmiedmann og fjerne katalysatorene og kjøpe ny eksos videre bak, så at det var utgang til lambda på ene grenrøret men hvordan fungerer det med lambda når man har 2 rør?

Skrevet

Dårlig med svar her, hørt folk har litt trøbbel med å få opp videoen, men skal virke litt senere eller noe, Men uansett da, var ute å skrudde litt idag, bytta LMM, BTR og coil og ingen av de var noe til hjelp.

Men senere på kvelden fant jeg ett skikkelig skade på ledninga til veivsensoren. Mulig det kan ha noe med fjuskinga å gjøre? Blir uansett bestilt ny men kjekt å høre hva folk sier om det her....

Skrevet

Kan da vera tett katalysator?

Eg ville skifta bensin pumpa di. Var litt lenge med 20sek.

Veivsensoren din kan du sikkert skifta. Men tviler på at det er den som får motoren din til å gå dårlig.

Skrevet

mulig jeg tar feil ,men tror det bare er kontakta til olje nivå sensoren,

ang det med katalysator er veldig lett å sjekke,bare løsne litt på en skjøt FØR katalysator(ja det kommer til og bråke,hehe) å da pleier den stort sett å gå som den skal,hvis katalysator er problem, men hvis du kinner veldig lenge kan det tyde på ei pumpe som sliter med å bygge opp skikkelig trykk,

å ang veiv sensor den kan du bare ta av kontakta oppe ved fuel railen å ohme tror de skal ligge på ca 550ohm å du skal helst ligge innfor jeg tror det er 10% + -

Skrevet

da ern strengt talt innafor ,jeg har en som ligger på 610 på ene min,å den går klokkereint :-) men de koster jo ikke al verden ,så er jo bare å bytte,da har du eliminert et potensielt problem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...