termin Skrevet Mars 14, 2014 Skrevet Mars 14, 2014 Går den som den skal ellers? Min begynte slik når vanosen køddet seg til
maxiim Skrevet Mars 15, 2014 Skrevet Mars 15, 2014 Jepp gjør de Er ikke lenge siden vanosen blei bytta ut.. Lite sansynlig at det er den. lorve reagerte på dette 1
Tare Jansen Skrevet Mars 17, 2014 Skrevet Mars 17, 2014 Hvor stor er oljetanken da? Noen erfaringer rundt Gulf Racing 10W-60 ? Det er plass til 6 liter olje.
thomaleo Skrevet Juli 31, 2016 Skrevet Juli 31, 2016 (endret) tok en motorvask på min her for 2 dager siden, ble veldig merkelig oppførsel på registeret på bilen, virket som den "mistet" turtallskicket sitt på 2500 rpm ifra 2000rpm og opp til 5000 rpm er det helt lik effektkurve, tidligere har det vært ett kick på ca 2500 men på 5000 så slår den til med toppkicket sitt som normalt er det vanos som har begynt å fjuske? merker ingen forskjell på varm og kald motor har prøvd å koble fra lmm, ingen forskjell koblet fra en og en coil, ble verre for hver coil mao så er disse ok i mine øyne ang gasspedalen, så virker det som at den drukner i bensin hvis jeg gir flat pedal, slakker på pedalen så går den bedre men fortsatt ikke som den skal takker for innspill! Endret Juli 31, 2016 av thomaleo
Øyvind L. Skrevet August 1, 2016 Skrevet August 1, 2016 Kan det være tps som tuller. Kan hende du ha fått vann i den slik at den ikke virker. En diagnose vil nok fortelle deg litt mer. thomaleo reagerte på dette 1
Fekzen Skrevet August 1, 2016 Skrevet August 1, 2016 Hallå hallå, Jag kan hjälpa till med programmeringen för de som vill använda S50B32 motor i annan kaross. Fixar allt som behövs, och programmerar bort alla funktioner man inte använder så man slipper limpmode och sänkt turtall stopp. Har gjort program till flera projekt där man använder sån motor, bara skicka mig PM för mer info och pris kring det. Mvh A.Fekzen
Ullsokk Skrevet August 1, 2016 Skrevet August 1, 2016 23 timer siden, thomaleo skrev: tok en motorvask på min her for 2 dager siden, ble veldig merkelig oppførsel på registeret på bilen, virket som den "mistet" turtallskicket sitt på 2500 rpm ifra 2000rpm og opp til 5000 rpm er det helt lik effektkurve, tidligere har det vært ett kick på ca 2500 men på 5000 så slår den til med toppkicket sitt som normalt er det vanos som har begynt å fjuske? merker ingen forskjell på varm og kald motor har prøvd å koble fra lmm, ingen forskjell koblet fra en og en coil, ble verre for hver coil mao så er disse ok i mine øyne ang gasspedalen, så virker det som at den drukner i bensin hvis jeg gir flat pedal, slakker på pedalen så går den bedre men fortsatt ikke som den skal takker for innspill! Høres fælt ut som Vanos problemer.. Hvordan er tomgangen på motoren?
thomaleo Skrevet August 1, 2016 Skrevet August 1, 2016 Nå, Ullsokk skrev: Høres fælt ut som Vanos problemer.. Hvordan er tomgangen på motoren? var borti i går når jeg skulle stoppe den så vaiet tomgangen opp og ned +- 50 rpm litt småurvete gange nå også men ikke slik som i går ingen vanosrakling som jeg greier å høre ihvertfall kan vel legge til at høytrykkspyleren var hard i området rundt vanos, da den var skitten! skal få tatt diagnose og se hva den sier
Ullsokk Skrevet August 1, 2016 Skrevet August 1, 2016 Ville tatt av dekselet som er i front og sjekket at kontaktene ikke er fulle av vann f.eks. Mens du først har det av kan du ohme solenoidventilene på begge sider. Ofte ledningstbrudd i disse. Skal måle mellom 3 og 4 Ohm. Får ikke opp så mye på diagnose hvis det er vanosproblemer. Sleit med min vanos tidligere, og høres akkurat om som min det du beskriver. Bare jeg hadde litt røffere gange på tomgang. Var først innvendig lekkasje på innsugsside. Bytta alt av ringer osv, så etter noen mil var det tilbake igjen. Viste seg da å være ledningene på innsugssolenoidene. Bytta de, alt OK. thomaleo reagerte på dette 1
Rune M2-touring Skrevet September 19, 2022 Skrevet September 19, 2022 Hei, Er det noen som kan påta seg å funksjonsteste en motorstyring til S50B32 for meg? Startsperre er fjernet, så den skal kunne fungere i hvilken som helst bil med S50B32 motor. Motoren min starter og går ca 1 sekund før den dør. For å teste denne, trenger man kun å flytte over den store connectoren på ECU, og gjøre en prøvestart. Det hadde vært til stor hjelp for meg om jeg kunne luke vekk mulig feil her🙂👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå