Gå til innhold

E30 Turbo Driftebil

Aksdal
 Share

Anbefalte innlegg

Ellers har jeg sveist krager på alle trykkrørene så de ikke skal poppe av når det er mest gøy!

Har sveist inn temp sensos i trykkrøret, sammen med en dumpventil som jeg ikke aner hvor kommer fra.. Men den er der om ikke annet..

aaz9ngki1n7dpvgy0ozh.jpg

Har og sveist inn WG i eksosen pga. bilsport regelement! Ville mye heller hatt den ut i friluft så folk kan høre når jeg kommer! har jo ikke fløyte på bilen lengre..

jvr5hdg6lyve8ms1guj3_thumb.jpg

Har selvsagt laget til så jeg kan trekke den ut i fri luft om det skulle bråke forlite..

7d94ur6fvrpvac5zjlnm.jpg

Litt teleskop Down pipe, men duger sikkert..

og Diesel stuss så klart, bare så myndighetene blir fornøyd..

7gd72r7ewyoancs8fl76.jpg

Så skal jeg kjøre uten servo, og da med 6pk1428 reim

70cfki3u6qcl18jw6tz0.jpg

Selvopprettingen blir mye raskere uten servo, men med Wisefab, så blir styringen så kort, og utslaget så langt, så da begynner jeg med en gammel E30 non servo tannstang med 4.1 runder på. har også tannstang fra E30 med servo og E36 med servo, så får prøve meg litt frem med hva som funker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fant fort ut at gutta på Wisefab har drete på draget når de satt sammen kittet til e30. De leverer ytre endeledd til Opel Astra G, endre ledd spaser med hann gjenger i ene enden og hun gjenger i andre. Man må bruke indre endeledd fra E36, men de følger IKKE med i esken, og koster 1200kr paret på GS bildeler..

snhsuimd0s3oaj39l3hy.jpg

Her kan dere se hvordan det blir med M50 med E36 bunnpanne i e30. Stabstaget kan ikke brukes sammen med Wisefab uansett.

2xpwd2trwfuxb7onpn67.jpg

For å få motoren på sin orginale plassering, med helt flat bunnpanne (Ikke noe M20 Lut som svenskene elsker) så måtte jeg lage en liten utsparing i traversen

l9gxs0wyddz32gryvmlv.jpg

En annen ting med Wisefab er at de flytter demperen lengre frem(for å få mindre caster) og lengre til siden(for å få mindre camber) men med mine XYZ DriftSpec fra www.BCRACING.NO så subber fjæren i dempertårnet, så jeg må lage litt større hull til topp platene så jeg får flyttet de litt inn

voc5b71qo0qr7086osft.jpg

Bak er det også litt dårlig plass til bensin rørene. Selv om demperene er oppned. Og som det står i papirene til coilovers kitet: No modification to the chassie needet. Den må dere ta med en klype salt.. :-)

wg3slxzj3ofqbxuq861z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble så lav med coiloversene skrudd i bunn, at jeg ikke fikk jekken under, så har laget nytt jekkfeste i stepphjuls brønnen, eller reservehjusl brønnen som dere sier. Rart med det, men så mye som jeg spinner, så trenger jeg ikke reservehjul..

vxe6srizlsf9bfgcxn05.jpg

rudssduzm3grei3kpohg.jpg

I år skal jeg prøve disse fangerene. Laget av Rune Hansen Motorsport. Passformen er grei, finnishen må lages selv og prisen er helt OK!

gkw92p6j2yxbw3falawd.jpg

5vq60w2dojemeqzc98xe.jpg

x0icsyradqqo7uiuw1uu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...