Kenneth25 Skrevet Mai 20, 2013 Skrevet Mai 20, 2013 hadde nylig bilen min innom verksted å fikk byttet dynamo,da den brått stoppet for meg her for litt siden. har hatt bilen 2 uker og nå begynte batterilampa å lyse.. sjekker batteriet og finner ut at det trengs å lades, men er ikke det ganske rart etter å ha kjørt i 2 uker med ny dynamo som skal lade batteriet? Frustrasjonen lenge leve.
Kenneth25 Skrevet Mai 20, 2013 Forfatter Skrevet Mai 20, 2013 Batteriet er vell og merke ikke gammelt!
stig. Skrevet Mai 20, 2013 Skrevet Mai 20, 2013 Da er det noe rart med den nye dynamoen,batterilampa lyser ikke om du har et dårlig batteri så lenge dynamoen lader som den skal,kan fort være at feks D+ har detti av bak på dynamoen så den ikke lader lenger,å da tar det ikke lang tid før batteriet blir flatt
S.Hafsmo Skrevet Mai 20, 2013 Skrevet Mai 20, 2013 Dersom det nye batteriet har vært helt utladet, er det ikke umulig at det har blitt ødelagt. Et ødelagt batteri spiser dynamoer.
S.Hafsmo Skrevet Mai 20, 2013 Skrevet Mai 20, 2013 Hvordan et ødelagt batteri kan ødelegge en dynamo? Usedvanlig høy belastning grunnet manglende buffer i form av et fungerende batteri er vel en forklaring i seg selv. Er ikke sikker på hvordan nyere biler tåler å kjøre med kaputt batteri, men jeg byttet ihvertfall 3 dynamoer på førstebilen min før jeg slo på hjernen og byttet batteriet.
stig. Skrevet Mai 21, 2013 Skrevet Mai 21, 2013 jeg har hatt en del gammle sure drittbiler oppigjennon,og dynamoer overlever stort sett uansett hvor dårlig batteriet er. jeg har tilogmed hatt flere med ei celle som driver og kortslutter som det har passa seg,å dynamoen har tålt det og. men såklart,hvis man har ei celle som kortslutter vil det si at bilen bruker dynamoen for hva det er verdt,pga da fungerer jo ikke batteriet i det hele tatt,å såklart det kan jo gå litt utover regulatoren i dynamoen,men jeg har gjort detta mange ganger å aldri fått noen konsekvenser for det,en regulator skal klare ganske heavy belastninger over lang tid før den kapitulerer
Kenneth25 Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Skrevet Mai 28, 2013 Har nå fått bytta batteriet og lampa lyser enda.. så da er det utelukka hvertfall.. mekanikeren preka om en regulator som kanskje var gåen. hva denne regulatoren gjør eller er forno det aner ikke jeg hvertfall, noen som vet?
S.Hafsmo Skrevet Mai 28, 2013 Skrevet Mai 28, 2013 Antar han snakker om spenningsregulatoren. på gode gamle Bosch-dynamoer var denne festet med 2 skruer på baksiden av dynamo, sammen med børstene.
Kenneth25 Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Skrevet Mai 28, 2013 okei.. har nettopp fått en boschdynamo montert, vet ikke om det var bosch som lager orginaldynamoene til bmw men. får bare ringe til bilxtra imorra og klage litt til
stig. Skrevet Mai 28, 2013 Skrevet Mai 28, 2013 Sikkert en byttedynamo som har da blitt dårlig overhalt,sikkert regulatoren som har tatt reparn ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå