Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg fått montert motoren.. fikk starta den, men det kommer en ganske så fin skrapelyd, fortere når jeg gir litt gass, og bilen dauer ut om jeg slipper gassen :( ganske sikker på at motoren er defekt!

Skrudd i 3 - 4 dager nå, og når jeg får start er det bare skrapelyder fra under innsug/mot girkassen, og etter ca 3 sek dør motoren ut.. om jeg gasser, øker hastigheten på skrapelyden og motoren dør ikke ut.. noen tips?

Skrevet

Veivakselen er F'd opp da? Starter bilen uten å trå inn pedal? eller må du ha den i bånn, og når du slipper pedalen så stopper den opp?

Skrevet

Ja den stod igjen. Ganske sikker på at vi satt den ordentlig på plass igjen. Hørte et klikk når vi satt den inn på automatkassa. Festa så de 3 boltene for å feste konverteren i "motoren"

Skrevet

Dekselet mellom svinghjul og blokka? :P det dekselet du mener som man skal fester konverteren i, som også ligger mot blokka på motoren? :)

Ja åpen for alle ting det kan være :) bare å spytte ut, sykt kjedelig å satt inn en motor pga gamle hadde defekt toppakning, så er det kanskje større problemer med denne :(

Skrevet

var en merkelig skrapelyd det dær det er ikke noe rundt motoren som tar borti noen bevegelige deler.

hvis det er fra selve motoren kan du feilsøke me å gjøre slik:

hvis du starter motoren. få den litt opp på turtallet, ta av en tennpluggkabel om gangen, slik at forbrenningen i den ene sylinderen "stopper" . hvis lyden blir merkbart mindre så har du lokalisert lyden Til den spesifikke sylinderen ( for en slik opperason må du bruke ei isolert tang og hansker)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...