Spiff Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 lufta akkurat bremseveske på e36en, endte da med at bremserøra bak sprakk over tanken... surt, ja!! men har noen her erfaring med bytte av disse? må hele tanken ned eller klarer man seg med og løsne på tanken og lirke de på plass? er ikke intresert i og legge om røra, så de skal ligge der dem ligger orginalt. også hvor er det greiest og få tak i flenseverktøy? har dette på jobben, men har ikke mulighet og ta bilen med meg ditt for og gjøre jobben. og får ikke låne verktøyet med meg hjem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spiff Posted May 27, 2013 Author Share Posted May 27, 2013 ingen som har vært borti det her? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brian Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Kjøp et rørsett hos koed istedet, koster 300-400kr, og da har du alle rør i riktige lengder med flens montert. Da er det bare å bøye de til slik at de går samme vei som gamlerøra du tar av. Bytta alle røra bak på e36'n i fjor, og kjøpte da et slikt sett. Husker ikke i farten hvor trangt det var, men jeg var nede med bensintanken uansett da jeg skulle fikse noe annet i samme slengen. Men jeg vil tro at med litt tålmodighet skal du klare å lirke de over. På en annen side er det relativt enkelt å løsne bensintanken og senke den litt ned, altså ikke ta den helt ned men bare gi litt ekstra klaring. Resten av rørene er grei skuring så lenge du skal bytte slanger også. Hender det er heftig rusta i skjøten mellom rør og slange. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spiff Posted May 27, 2013 Author Share Posted May 27, 2013 jeg jobber på mekonomen, så kommer nok til og handle derfra. da har jeg alt på dagen og slipper vente en uke sjekka pris tidligere i dag også, og da kom 4 bremseslangene bak, 5 meter kobber/nikkel bremserør, 2 luftenippler til kalipere bak, 2 skjøtestykker og 10 nippler på nesten 800kr. koed har vel også kun kobber rør, så da må jeg feste røra med 15cm mellomrom. så da vil jeg heller false og sånn selv fant ut at biltema sitt false verktøy koster 1200kr. så får se om jeg kjøper meg det. har muligens fått tak i en jeg kunne låne av, og det er jo det beste Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoMartin Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Vil du gjøre det rimelig, så er jo brukt også er altenativ. er veldig mye deler å få tak i til disse bilene. Vet at dette er "forbruksvare" altså og mange vil nok mene det er ikke lurt, men finnes mye rør i god stand, bare sjekk dem godt først Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brian Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Er det en plass jeg skulle spart penger, så er det ikke bremser. Nye bremserør er såpass billig og sikker investering istedet for å ta sjansen på noen brukte rør at det er vel verdt investeringen, den gangen du virkelig trenger bremser som funker. Kan dessuten være lurt å bytte T-stykket som fordeler rørene til hvert bakhjul i samme slengen, koster bare et par kroner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spiff Posted May 27, 2013 Author Share Posted May 27, 2013 det sitter ikke t stykke på denne, går bremserør helt forfra til begge sider bak. pris er heller ikke noe og tenke på, sparer ikke på kronene når det kommer til bremser. viktigere deler på en bil finnes ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haug530D Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 fant ut at biltema sitt false verktøy koster 1200kr. så får se om jeg kjøper meg det. har muligens fått tak i en jeg kunne låne av, og det er jo det beste Trenger ikke det dyreste Biltema har, jeg har brukt dette med gode resultater http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... toy-19837/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spiff Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 fant ut at biltema sitt false verktøy koster 1200kr. så får se om jeg kjøper meg det. har muligens fått tak i en jeg kunne låne av, og det er jo det beste Trenger ikke det dyreste Biltema har, jeg har brukt dette med gode resultater http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... toy-19837/ se der ja, den er jo mer enn bra nok for mitt bruk. fant ikke denne selv når jeg kikka Link to comment Share on other sites More sharing options...
oilsen Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Du trenger vel strengt talt ikke å legge røret over tanken gjør du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spiff Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Du trenger vel strengt talt ikke å legge røret over tanken gjør du? nei, men som sagt så er det uaktuelt og legge om røra, så de skal ligge som orginalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts