Gå til innhold

Service, 130000 km

kriss66
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Var i dag å fikk en pris over hva servicen koster på bmwen, kom på totalt 12,000 kr, da med inspektion 2.. drøyt syntes jeg, så vurderer å bytte det han noterte opp, å heller ta en mindre service på bilen når jeg får litt mer penger!

2013-05-27154505_zps7949304e.jpg

2013-05-27154510_zpscfc7f3c9.jpg

Her ser dere hva som må gjøres på denne servicen, men hvordan er det med girolje? osv...

Har også lagt opp en liste på hva jeg trenger: Utennavn_zps1efa5d76.png

Kan dette stemme? Var litt usikker med bremsevæsken og kjølevæsken, hvor mye det trengs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikkje 12-Liter bremseveske som dei meiner? ca 1-liter bremseveske er vel normalt ved skift.

Viss girolja / diffolja ikkje er bytta på 12 år så ville eg skifta dei.

Er det noe problem å skifte? evt hvilken olje jeg trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står kanskje på castrol sine sider om ka type. Det er der eg har funne til mine.

Er ikkje så veldig vanskelig å bytta olja. Eg brukte ei stor doktor-sprøyte for å fylle opp diffen min. Tok litt tid, men litt kos under bilen er jo kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Hei.

Tenker å skifte olje igjen nå som bilen er gått nesten 15000 etter sist oljeskift. Skal jeg bare bytte olje eller oljefilter og? Hva med diesel filter? Alt ble skiftet på 130000. Så da blir det vell bare olje og oljefilter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikkje 12-Liter bremseveske som dei meiner? ca 1-liter bremseveske er vel normalt ved skift.

Det står ikke 12 liter bremsevæske, men 12 AV som tilsvarer prisen for bytte av dette.

12 AV er 1 times arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke 12 liter bremsevæske, men 12 AV som tilsvarer prisen for bytte av dette.

12 AV er 1 times arbeid.

Alt dette er skiftet. Er bare skift av ny olje nå. Gått ca 15000 siden sist oljeskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør servicen selv, så tar jeg en mindre service når pengene strekker til det ;) hvor kjøper dere delene?

Jeg har i et par år nå kjøpt originaldeler fra både BMW og Mercedes fra dette firmaet: http://eshop.original-teile.de/

Har du del.nr så skaffer de delen om den fortsatt lages.

Det er store prisbesparelser i forhold til forhandlerne her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...