kriss66 Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Hei! Var i dag å fikk en pris over hva servicen koster på bmwen, kom på totalt 12,000 kr, da med inspektion 2.. drøyt syntes jeg, så vurderer å bytte det han noterte opp, å heller ta en mindre service på bilen når jeg får litt mer penger! Her ser dere hva som må gjøres på denne servicen, men hvordan er det med girolje? osv... Har også lagt opp en liste på hva jeg trenger: Kan dette stemme? Var litt usikker med bremsevæsken og kjølevæsken, hvor mye det trengs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carburetion Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Er vel ikkje 12-Liter bremseveske som dei meiner? ca 1-liter bremseveske er vel normalt ved skift. Viss girolja / diffolja ikkje er bytta på 12 år så ville eg skifta dei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TM custom Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Bmw har prisgaranti så vis du går til feks mekonomen og får pris på servicen også viser den til bmw så skal de matche den prisen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriss66 Posted May 27, 2013 Author Share Posted May 27, 2013 Ja, da får jeg prøve det i morgen takk for tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriss66 Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Er vel ikkje 12-Liter bremseveske som dei meiner? ca 1-liter bremseveske er vel normalt ved skift.Viss girolja / diffolja ikkje er bytta på 12 år så ville eg skifta dei. Er det noe problem å skifte? evt hvilken olje jeg trenger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carburetion Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Står kanskje på castrol sine sider om ka type. Det er der eg har funne til mine. Er ikkje så veldig vanskelig å bytta olja. Eg brukte ei stor doktor-sprøyte for å fylle opp diffen min. Tok litt tid, men litt kos under bilen er jo kjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriss66 Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Gjør servicen selv, så tar jeg en mindre service når pengene strekker til det hvor kjøper dere delene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriss66 Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 Dere som tar servicen selv, anbefaler dere den schmiedmann?? Hvordan er delene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriss66 Posted September 1, 2013 Author Share Posted September 1, 2013 Hei. Tenker å skifte olje igjen nå som bilen er gått nesten 15000 etter sist oljeskift. Skal jeg bare bytte olje eller oljefilter og? Hva med diesel filter? Alt ble skiftet på 130000. Så da blir det vell bare olje og oljefilter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars89 Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Du bytter selvfølgelig oljefilter også. Jeg ville også byttet kupefilter da det samler seg mye rart i det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriss66 Posted September 1, 2013 Author Share Posted September 1, 2013 Du bytter selvfølgelig oljefilter også. Jeg ville også byttet kupefilter da det samler seg mye rart i det. Oki da blir det gjort Takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
OLEZZ Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Er vel ikkje 12-Liter bremseveske som dei meiner? ca 1-liter bremseveske er vel normalt ved skift.Viss girolja / diffolja ikkje er bytta på 12 år så ville eg skifta dei. Det står ikke 12 liter bremsevæske, men 12 AV som tilsvarer prisen for bytte av dette. 12 AV er 1 times arbeid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriss66 Posted September 1, 2013 Author Share Posted September 1, 2013 Er vel ikkje 12-Liter bremseveske som dei meiner? ca 1-liter bremseveske er vel normalt ved skift.Viss girolja / diffolja ikkje er bytta på 12 år så ville eg skifta dei. Det står ikke 12 liter bremsevæske, men 12 AV som tilsvarer prisen for bytte av dette. 12 AV er 1 times arbeid. Alt dette er skiftet. Er bare skift av ny olje nå. Gått ca 15000 siden sist oljeskift. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FritzP Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Gjør servicen selv, så tar jeg en mindre service når pengene strekker til det hvor kjøper dere delene? Jeg har i et par år nå kjøpt originaldeler fra både BMW og Mercedes fra dette firmaet: http://eshop.original-teile.de/ Har du del.nr så skaffer de delen om den fortsatt lages. Det er store prisbesparelser i forhold til forhandlerne her hjemme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts