Lia2072 Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Hei Fyller nesten mer kjøleveske enn diesel Har ikke dugg, tap av varme på varmeapparatet, ikke forandring på temp.måler. Håper på hjelp fra dere Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwpower10 Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 murligens toppakning da? sjekket olje nivået? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia2072 Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Har sjekket oljen og eksos etter spor av vann. Fant ikke noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjøbuse Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Jeg hadde sprekk i radiatoren min. Tok litt tid før jeg fannt det ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia2072 Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 OK Petter Hvordan i granskauen skal jeg finne den/de ? Er jo så trangt der Link to comment Share on other sites More sharing options...
handsome Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Kan jo prøve sånn tetningsguffe Sent from my HTC One using Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia2072 Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Ikke dumt. Får kjøpe å helle på det Takk for tipset Link to comment Share on other sites More sharing options...
lierbimmer Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Radiator på e39 er en svakhet. få den trykktestet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjøbuse Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Den guffa er ikke å anbefale. Legger seg i hele kjølesystemet og blir der i 800 år. Hehe. Fyll opp fullt med vann og litt kjøleveske. Bare for og unngå rent vann og rust er det greit å ha på en skvett veske også. Kjør bilen varm. 15 min så er den nok god og varm. Stopp bilen og åpne panser. Så kan du høre rundt motor om det kommer noe lyd. Kan også parkere oppe på hvit papp. Dette bør være stort nok til å dekke hele motorrommet og alle steder kjølesystemet har slanger om det går noe til girkassa. Lekker det så vil det muligens komme noe på pappen. Da ser du ca hvor det er. Dette gjøres også selvfølgelig med varm motor. Svakheter er vel også her plasten i radiator og expansjonstank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 520d har ingen spesielle svakheter på radiator eller ekspansjonstank. Du kan sjekke på webasto om du har det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia2072 Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Har webasto på bilen. Når jeg tenker meg om så mener jeg at jeg så damp fra den i vinter. Men den skrur seg vel ikke på nå som det er varmt ? og det minsker like mye på kjølevesken nå Husker det med trykktanken fra andre biler jeg har hatt, men ser ikke noe fuktighet under den. Lett å se under den for den sitter ved venstre skjerm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Den slangen som er nederste på systemet er den på pumpa på webasto. Min lakk der. Vannet sirkulerer hele tiden igjennom webasto også, selv når den ikke er i bruk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Husk nye klips til hjulbuen da. 5147816692 x3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
camxer Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 og om du skal helle på "radiatortett" så kjøp noe skikkelig som f.eks Bar's Leaks. http://barsproducts.com/catalog/view/7- ... alant-hg-1 Finnes i bøtter og spann på ebay. com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia2072 Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 OK Skal sjekke slangen. Noen som har tegning av kjølesystemet som er på min bil ? Eller som vet hvor jeg kan finne det ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts