NoRwAkEn Skrevet Mai 28, 2013 Share Skrevet Mai 28, 2013 Hei. Dette gjelder en BMW 528IA 97 mod. Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg :/ Jeg var ute å kjørte for 2 dager siden. Plutselig kan jeg ikke gi no gass, men bilen går enda. Jeg stopper opp bilen å prøver å starte den igjen, men får ikke start ( drar bare rundt på startern ). Jeg fikk satt den på et sted, for så å komme tilbake dagen etterpå å prøve no annet. Bilen var tom for strøm, jeg fikk en kompis til å komme å hjelpe meg med strømkabler. Fikk fremdeles ikke start på bilen. Prøvde å programmere nøkkelen ( noen sa at startsperren hadde slått inn ), men dette hjalp heller ikke. Prøvde å dra den noen ganger til på starteren og plutselig sier det bare klikk når jeg drar rundt. Prøvde et par ganger til, og nå er det ikke elektrisitet på den i det hele tatt ( virker som om alt elektronikk er borte ) ( ikke tom for strøm i den grad). Jeg får ikke engang låst bilen. Noen som har noen tips, så er jeg veldig takknemlig for det. Takker på forhånd Mvh Kenneth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoRwAkEn Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2013 BUMP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Mai 28, 2013 Share Skrevet Mai 28, 2013 Mest sannsynelig har dynamoen din sagt god natt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoRwAkEn Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2013 Og starteren ? Eller kun dynamoen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Starteren vil ikke gå om du ikke har nok strøm. Vil bare klikke. Skal ikke så langt under 12V før starter ikke går men bare klikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 coilen ffs..... akkuratt det samme skjedde meg.. pluggene får ikke gnist lenger... kan være mye rart innenfor der men , sjekk coilen først.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoRwAkEn Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2013 Ja, var coilen eller bensinpumpa jeg tenkte på først. Hmmm. Takker for svar ihvertfall, skal prøve å få kommet meg til bilen imorgen, så jeg oppdaterer da Takk for svar så langt ihvertfall Men hvis det er coilen, får jeg ikke engang lukket vinduer ell noen ting da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 bilen min kutta og ut alt av elektrisitet mens jeg kjørte.. når jeg tok pedalen helt ned så fikk jeg ca 1200rpm.. etter jeg skrudde av tenninga så kunne jeg ikke starte. stod bare å kinna.. var coilen som hadde streika midt under kjøreturen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoRwAkEn Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2013 Da får jeg prøve å få tak i et voltmeter imorgen å sjekket ut litt Takk skal du ha ihvertfall Men 6 syl motor og coilen ? Da burde jeg vel uansett ha kunnet kjørt på 5 sylindre ?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 åfan.. du har m50motoren ? kamakselsensoren ? hjernen ? eller bare en feil på jordingsnettet vil ha samme effekten da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Det beste tipset du kan få, er å ta en diagnose! Hehe. Kan være mye rart dette her. Alt fra dårlig batteri, til sensorer, til joikakaker i eksosen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoRwAkEn Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2013 Ja, hehe. Skal prøve å få gjort det. Hva slags diagnose verktøy tenkte du på ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 BMWscanner 1.4, INPA, DIS osv. Det er en liste over folk med utstyr i den store diagnosetråden. Kan jo se om det er noen i nærheten. Eller ditt lokale verksted. Blir fort like dyrt/dyrere å feilsøke med nyinnkjøpte deler. Hehe Mener f.eks. Jæger BMW tok 1250,- (i fjor). Da får du i hvert fall vite hva det går i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoRwAkEn Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2013 Åfaen :S Kjenner en far og sønn som driver et verksted, kan jo høre med de da. Men er det å få flyttet vraket da :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skruern Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Som utgangspunkt for feilsøking må batteriet helst være fulladet og jordforbindelsen kontrollert, så blir lokalisering av feil sikrere og enklere. -har en del opplevelser som ligner dine, så feil kan være mange eller ingen? Edit: Jord er noe drøyt, mener minus (sjassis) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå