Jump to content

Null Elektrisitet på bilen !


NoRwAkEn
 Share

Recommended Posts

Hei. Dette gjelder en BMW 528IA 97 mod. Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg :/ Jeg var ute å kjørte for 2 dager siden. Plutselig kan jeg ikke gi no gass, men bilen går enda. Jeg stopper opp bilen å prøver å starte den igjen, men får ikke start ( drar bare rundt på startern ). Jeg fikk satt den på et sted, for så å komme tilbake dagen etterpå å prøve no annet. Bilen var tom for strøm, jeg fikk en kompis til å komme å hjelpe meg med strømkabler. Fikk fremdeles ikke start på bilen. Prøvde å programmere nøkkelen ( noen sa at startsperren hadde slått inn ), men dette hjalp heller ikke. Prøvde å dra den noen ganger til på starteren og plutselig sier det bare klikk når jeg drar rundt. Prøvde et par ganger til, og nå er det ikke elektrisitet på den i det hele tatt ( virker som om alt elektronikk er borte ) ( ikke tom for strøm i den grad). Jeg får ikke engang låst bilen. Noen som har noen tips, så er jeg veldig takknemlig for det.

Takker på forhånd

Mvh

Kenneth

Link to comment
Share on other sites

Ja, var coilen eller bensinpumpa jeg tenkte på først. Hmmm. Takker for svar ihvertfall, skal prøve å få kommet meg til bilen imorgen, så jeg oppdaterer da :) Takk for svar så langt ihvertfall :) Men hvis det er coilen, får jeg ikke engang lukket vinduer ell noen ting da ?

Link to comment
Share on other sites

bilen min kutta og ut alt av elektrisitet mens jeg kjørte.. når jeg tok pedalen helt ned så fikk jeg ca 1200rpm..

etter jeg skrudde av tenninga så kunne jeg ikke starte. stod bare å kinna.. var coilen som hadde streika midt under kjøreturen :)

Link to comment
Share on other sites

BMWscanner 1.4, INPA, DIS osv. Det er en liste over folk med utstyr i den store diagnosetråden. Kan jo se om det er noen i nærheten. Eller ditt lokale verksted. Blir fort like dyrt/dyrere å feilsøke med nyinnkjøpte deler. Hehe

Mener f.eks. Jæger BMW tok 1250,- (i fjor). Da får du i hvert fall vite hva det går i :)

Link to comment
Share on other sites

Som utgangspunkt for feilsøking må batteriet helst være fulladet og jordforbindelsen kontrollert, så blir lokalisering av feil sikrere og enklere.

-har en del opplevelser som ligner dine, så feil kan være mange eller ingen?

Edit: Jord er noe drøyt, mener minus (sjassis)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...