RemiE39 Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Bare lurer på hvor mye skal dynamoen lade på en 2001 316 ? Den har vært tom for strøm 2 ganger nå. Kan kjøre bilen og stoppe den, skal jeg starte noen timer senere så er den tom for strøm. Batteriet tror jeg er relativt nytt. Har koblet fra anlegget for og se om der er noe tull der. Håper på noen flotte svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoMartin Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Min E36 320i 1995 skal i følge Haynes boka ligge mellom 13.5v og 14,2v ved 1500 omdreininger på motoren. Vil tro det er ganske, om ikke helt likt på din.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty999 Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 om det er tomt å du kjører en liten tur å stopper så er det jo ikke rart, det bruker litt tid på å få ladet seg opp og. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aguilera Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Tror jeg hadde testet det batteriet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemiE39 Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 Den hadde stått på lading hele dagen. Tomt på kvelden igjen. Men har bestilt nytt batteri, får se om det hjelper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWtotti Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Da ville nok jeg også holdt en knapp på batteriet, med mindre det er noe som tapper batteriet i bilen. Ta av + polen på batteriet og koble ett amp meter i mellom polen og batteriklemma. Da vil du se om det er noe som trekker strøm (lukk igjen dører og pass på at kupebelysningen er slått av) Dersom det ikke er noe som trekker strøm og ladespenninga er rundt 14v er nok batteriet siste mulighet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
StigJ Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Garantert en celle eller to som har røket. Ladespenningen på min gamle 318i E46 lå på 13.8V Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemiE39 Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 Takker for bra tips har koblet av anlegget og det var fortsatt tomt i dag. Og dynamoen lader 13.80 ca på tomgang. Er ganske sikker på at det er batteriet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stig. Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Garantert en celle eller to som har røket. Ladespenningen på min gamle 318i E46 lå på 13.8V enig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts