Gå til innhold

E39 rpm fusk = feiltenning alle sylindre

Clevion
 Share

Anbefalte innlegg

Helluuuuu

Lagde en tråd for noen uker siden angående bilen min som fusker litt på tomgang og når jeg slipper gassen i hastighet, at den detter ned. Var på Mekonomen Ski idag og hadde diagnose på bilen, Check Engine lampa lyste så jeg regna med at jeg skulle få vite hva som var galt, men han kom fram med at det var feil tenning på alle sylindrene, og det syns jeg er jævlig rart for den går jo godt, sånn som den skal. Spørsmålet mitt er da, kan det være plugger som har er på tur rett vest? Tydeligvis ingen veiv eller kamaksel sensor som har gått føyka så vidt vi fikk opp på diagnosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskje noen feilkoder gamle?

Ble det slettet og lest av på nytt etter en liten test tur?

Godt mulig de var gamle, de blei ivertfall sletta og Check Engine lyset kom igjen på tur hjem, jeg har heller ikke diagnose verktøy dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min, M54B25.

Motorlampe slo seg på under kjøring med cc på i motorveisfart. Merket et lett rykk i bilen da lampa slo seg på.

Girte seg ned for den minste bakke. Etter litt kjøring gikk den merkbart dårligere, hørtes og opplevdes til slutt som en gammel fiskesjark før den stoppet på tomgang.

Startet og gikk for egen maskin men hadde startproblemer og blårøyk ved oppstart.

Byttet veivhusventilasjon og toppdekselpakning på Bilia Ski etter diagnose i går. Alt vel, kjørte hjem. Merket litt vibrasjon, akkurat som at den ikke gikk reint hele tiden.

I dag kjørte jeg til Ski og motorlampen startet å lyse igjen, har kjørt ca. 10 km. totalt siden rep.

Motoren drar dårlig, igjen... Vibrasjon på tomgang, går ikke på alle syl. Noe bedre enn sist uke men har kjørt betydelig kortere denne gang etter motorlampe kom på.

Har kjøpt nye plugger i dag, skal prøve å bytte de først. Kan være falskluft, skal sjekke for løse/utette slanger under innsuget samtidig.

Kommer tilbake med mer når jeg får feilsøkt litt...

///P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min, M54B25.

Motorlampe slo seg på under kjøring med cc på i motorveisfart. Merket et lett rykk i bilen da lampa slo seg på.

Girte seg ned for den minste bakke. Etter litt kjøring gikk den merkbart dårligere, hørtes og opplevdes til slutt som en gammel fiskesjark før den stoppet på tomgang.

Startet og gikk for egen maskin men hadde startproblemer og blårøyk ved oppstart.

Byttet veivhusventilasjon og toppdekselpakning på Bilia Ski etter diagnose i går. Alt vel, kjørte hjem. Merket litt vibrasjon, akkurat som at den ikke gikk reint hele tiden.

I dag kjørte jeg til Ski og motorlampen startet å lyse igjen, har kjørt ca. 10 km. totalt siden rep.

Motoren drar dårlig, igjen... Vibrasjon på tomgang, går ikke på alle syl. Noe bedre enn sist uke men har kjørt betydelig kortere denne gang etter motorlampe kom på.

Har kjøpt nye plugger i dag, skal prøve å bytte de først. Kan være falskluft, skal sjekke for løse/utette slanger under innsuget samtidig.

Kommer tilbake med mer når jeg får feilsøkt litt...

///P

Jeg har ikke hatt noe problem med at motoren mister kraft, kjenner at det drar som det skal og den girer ikke noe seigere enn før. Eneste smellet/rykket jeg har vært borti var når dynamoen min tok kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...