Jump to content

Motortemperatur


stianhf
 Share

Recommended Posts

Sliter med litt tull fra instrumentpanelet.

Byttet kjølevann og temp sensor etter en biltur hvor check control plutselig sa noe om motor overopphetet og tempmåler i instrumentpanelet spratt til rødsonen et lite sekund, før alt gikk tilbake til normalt. Men etter dette, har ikke tempmåler vist mer enn ca 1/4.. har også byttet instrumentpanelet.

Motor går uten feilslag, det er ingenting som tyder på motorfeil. Ikke vann i olje, tap av olje eller kjøpevann...

Kan det være ledningsettet på motoren? Det er en M30B30 1989 530ia uten EML.

Noen som har vært borti samme problem?

Link to comment
Share on other sites

Har fått dobbeltsjekket tempsensor, og den har riktig varenr ifølge realoem.com.

Hvor mange volt skal der være på tempsensoren? Tenkte at dersom det er noe galt med ledningsettet, så var der kanskje for lav volt...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har nå endelig fått byttet temp sensor, men tempmåleren i dashbordet går aldri ut av den blå sonen, akkurat slik som med den gamle sensoren. Noen som har en ide om hva som kan være problemet? Kan det være ledningsnettet?

Link to comment
Share on other sites

Meiner da skal vera ca 5volt inn på tempsensoren, og den andre ledningen er jording.

Du kan jo måla forskjellen på motstanden i sensoren, fra kald til varm motor.

Eller så kan da jo henda at termostaten er defekt.

Link to comment
Share on other sites

Må være brudd på kabel eller noe da, siden det mangler ca 1.5v på den sorte sensoren. Men å finne feilen... :-(

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...