stianhf Skrevet Juni 4, 2013 Skrevet Juni 4, 2013 Sliter med litt tull fra instrumentpanelet. Byttet kjølevann og temp sensor etter en biltur hvor check control plutselig sa noe om motor overopphetet og tempmåler i instrumentpanelet spratt til rødsonen et lite sekund, før alt gikk tilbake til normalt. Men etter dette, har ikke tempmåler vist mer enn ca 1/4.. har også byttet instrumentpanelet. Motor går uten feilslag, det er ingenting som tyder på motorfeil. Ikke vann i olje, tap av olje eller kjøpevann... Kan det være ledningsettet på motoren? Det er en M30B30 1989 530ia uten EML. Noen som har vært borti samme problem?
TM custom Skrevet Juni 4, 2013 Skrevet Juni 4, 2013 Dobbelsjekk at du har fått riktig tempsensor. Vis sensoren har et annet måleomerådet en måleren så vil ikke måleren vise riktig temp.
stianhf Skrevet Juni 6, 2013 Forfatter Skrevet Juni 6, 2013 Har fått dobbeltsjekket tempsensor, og den har riktig varenr ifølge realoem.com. Hvor mange volt skal der være på tempsensoren? Tenkte at dersom det er noe galt med ledningsettet, så var der kanskje for lav volt...
stig. Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 sikkert feil kjerne i den føleren,dette skjer rett som det er hos uorginale levrandører,å da viser temp helt feil.
stianhf Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Har nå endelig fått byttet temp sensor, men tempmåleren i dashbordet går aldri ut av den blå sonen, akkurat slik som med den gamle sensoren. Noen som har en ide om hva som kan være problemet? Kan det være ledningsnettet?
carburetion Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Er vel 2 tempsensorer på motoren? Ein til motorstyreenheten, og ein til instrumentet. Du har skifta rett sensor?
stianhf Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Har byttet begge sensorene, uten at det ble bedre. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
carburetion Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Meiner da skal vera ca 5volt inn på tempsensoren, og den andre ledningen er jording. Du kan jo måla forskjellen på motstanden i sensoren, fra kald til varm motor. Eller så kan da jo henda at termostaten er defekt.
stianhf Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Den blå sensoren har 5 volt, den sorte har 3.5 på min bil. Er dette normalt? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
carburetion Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Skal vera 5volt i den svarte og meiner eg. Den svarte sensoren pleier å vera til instrumentet.
stianhf Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Må være brudd på kabel eller noe da, siden det mangler ca 1.5v på den sorte sensoren. Men å finne feilen... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå