SeiKo Skrevet Juni 5, 2013 Share Skrevet Juni 5, 2013 Har nå byttet begge sylindrene bak og lufteventilene på alt. Bremser luftet og juster, men opplever fremdeles at pedalen går i bunn før den bremser skikkelig. Kan dette skyldes dårlige pakninger på hovedsylinder eller er det noe annet jeg burde se etter? Bilen det gjelder er en e36 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 5, 2013 Share Skrevet Juni 5, 2013 Kan være pakningene på hovedsylinder slipper, ja! Kan prøve å rense skikkelig og smøre opp igjen. Om ikke bytte pakningene. Det kan også være at klossene og skivene ikke treffer hverandre beint. Så kan det vel være intern lekkasje, eller bremsekraftforsterker. Kom problemet etter bremseskift, eller skiftet du deler pga problemet? Regner med det er bilen du har som "kjøretøy", altså E46, og ikke E36 som det står over her. Hehe. Litt forskjell på uventilerte skiver bak og tromler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Juni 5, 2013 Share Skrevet Juni 5, 2013 Hei Kan ikke si noe annet enn at du må lufte bremsene enda mer Begynn med caliper som er nærmest bremsekraftforsterkeren og jobb deg bakover. Se også etter lekkasje da dette kan være med på at du ikke får all luften ut av bremserørene. Ja, gammel bremsekraftforsterker kan også lekke og bidra til at du ikke får luftet bremsene skikkelig. Husker jeg bytta caliper bak en gang og lot systemet stå åpent over natten, måtte lufte bremsene ganske så mye før den siste luftboblen endelig kom ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeiKo Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2013 Det hele begynte faktisk etter det ble skiftet hjullager bak. Han som gjorde det var litt uforsiktig med sylinderen og endte opp med å bytte denne. Tok resten nå bare for å få det gjort. Bremsene er bedre enn det de var før vi luftet, men er enda litt igjen. Kan prøve med en ny runde lufting før vi begynner å bytte, men er det ikke så at man skal begynne med hjulet som er lengst vekke fra hovedsylinderen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 5, 2013 Share Skrevet Juni 5, 2013 Jeg pleier å begynne med høyre bakhjul og så fremover mot beholderen. Og etterfyll selvfølgelig i beholderen. Trenger vel ikke si akkurat det. Haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeiKo Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2013 Jeg pleier å begynne med høyre bakhjul og så fremover mot beholderen. Og etterfyll selvfølgelig i beholderen. Trenger vel ikke si akkurat det. Haha Ikke sant Den rekkefølgen vi gjorde det i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Juni 5, 2013 Share Skrevet Juni 5, 2013 Ja, vet ikke om det har så veldig mye og si om man begynner nærmest eller lengst ifra. Jeg har alltid gjort det på den måten på alle biler jeg har luftet bremser på og ikke hatt noen problemer med luft i systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwpower10 Skrevet Juni 5, 2013 Share Skrevet Juni 5, 2013 man skall lufte: - høyre bak - venstre bak - høyre frem - venstre frem man skal jobbe seg mot beholderen. dette er den sikreste måten og få ut all luften på :=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå