diesel-power82 Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 Har funnet en side i tyskland som fører kun org turboer visstnok,noen som kjenner til disse? turbolader.net Dem vil ha 580 euro for en bytte-turbo..
kalinkamaen Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 Det er vel ikke noe å tvile på dette. Har mye god erfaring med Tyske nettbutikker. Hva skulle de ha for å frakte til norge?
Alpejohn Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 Det er vel ikke noe å tvile på dette. Har mye god erfaring med Tyske nettbutikker.Hva skulle de ha for å frakte til norge? Og siden du har god erfaring med tyske nettbutikker saa er denne ogsaa sikker?
kalinkamaen Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 Nei for all del, det kan være lureri. Det er bare min erfaring. Hvorfor ikke sjekke ebay.de? Der de lever på rykte sitt?
diesel-power82 Skrevet Juni 6, 2013 Forfatter Skrevet Juni 6, 2013 Nei for all del, det kan være lureri. Det er bare min erfaring. Hvorfor ikke sjekke ebay.de? Der de lever på rykte sitt? Vet om ebay.de,men av erfaring snakker veldig få engelsk å fraktprisene koster fort en arm. Denne garret'n for eks,påstås å være ny som selger forlanger 250 euro for,altså 1900,- omtrent. Skeptisk.. http://www.ebay.de/itm/NEU-Turbolader-T ... 20d3201bf3
Alpejohn Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 Vis man gaar ut i fra at frakta er 300 kr eller 40 euro, saa koster det til sammen 8500,- norske ink moms. Og da kommer tollgebyr osv i tillegg. Saa 8500++ Hos GIK Turbo faar du overhalt til 7500 + moms, 9375,- + frakt. Dette er garantert orginal overhalt Garret turbo. Saa ca 9500 totalt. Vet ikke om du faar igjen penger naar du leverer den gamle, eller om det er innregnet i den prisen.. Men er ikke SAA mye og hente, litt er det da. Ang turbo paa ebay saa er ikke dette og anbefale da det sies at garret ikke leverer ut orginaldeler til overhanling. Saa da blir det brukt kina kopi deler og det er IKKE og anbefale. Men, en kompis av meg som jobber med og overhale turboer, sier at dem har orginale deler til Garret turbo, saa jeg vet ikke.. EDIT> Saa naa at du har TDS, prisen jeg oppga var paa turbo til 530d
diesel-power82 Skrevet Juni 6, 2013 Forfatter Skrevet Juni 6, 2013 Turboservice var den billigste jeg fant 8700,- ca for en overhalt en. Som du sier alpejohn,så påløper det en del ekstrakostnader med frakt og toll. Får bare bite i det sure eple å kjøpe en her til lands istede ser det ut til!
diesel-power82 Skrevet Juni 6, 2013 Forfatter Skrevet Juni 6, 2013 alpejohn: Nei,har ikke det. Men har sett litt løst på alternative turboer nå,å ser at det er noen av dem som stikker seg ut i mengden, å kommer med 1år garanti. Alt av kina tuboer kan ikke være bare søppel? skal sjekke opp GIK.
kalinkamaen Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 Alt av kina turboer er ikke søppel. Kjører selv på en kina kopi på A4 min der den har nå ladet 1.1 bar nå i 50 000km. Denne betalte jeg 2600 kr for da jeg hentet den da jeg var i tyskland. Orginalt er 0.5 bar. Ellers kan jeg si at orginal turboen K03 blir laget i kina. Det står stemplet i godset. Og uansett hvor mye du vrir og vrenger på det blir nok fler og fler turboer laget der nede orginal/uorginalt p.g.a pris. Ellers når det gjelder engelsk er det ikke noe problem. Jeg sender ofte spørsmål gjennom Google translate og får ofte svar på engelsk. De som ikke snakker engelsk skriver tilbake på tysk, og jeg greier lett å kommunisere via translate med dem. Og en siste ting. Få dem til å sette ned valuen på varene, sliik at moms og toll blir billigere.
kalinkamaen Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 Dette var jo som jeg mistenkte. Til og med garret blir laget i Kina og Mexico for å spare penger. Hehe I work at Garrett Turbos, now called Honeywell Turbo Technologies which there so proud of. When Cliff Garrett Owned Garrett He used to brown bag his lunch everyday and cared for a quality Product. If he knew what Honeywell has done now he would turn over in his grave. Honeywell bought Garrett In 1998 or 1999. After this they opened up a turbo testing lab in shanghai China and quickly moved there turbo overhaul to Mexicali Mexico, quickly after Garrett overhaul went belly-up. So they moved there whole production to Mexicali Mexico, as if that first failure was not a sign. Garrett Turbos made a quality product for a fair price. A turbo is a precision instrument. Garrett turbos was part of Garrett Air Research (on 190th st. In Torrance ca.) Where they have a huge facility designing turbine engines, and so on. Most of the senior technicians in our main turbo facility (Lomita Blvd Torrance ca) came from our air research. If you’re building jet engines a turbo is not all that difficult. Well Cliff Garrett dies. At that time ALL production of Garrett Turbos was at Lomita Torrance ca. Also all engineering and research was there as well. After we were bought and production was sent to Mexico to save costs. Our production numbers doubled. And cost was cut in half our failure rate tripled. Well who cares Honeywell is making money and lots of it. Turbos are considered Honeywell’s golden egg. They feel that turbos are going to take over big. Which it already has in the diesel market. We make ford diesel turbos, daf, Chevrolet, some Audi, vw, fiat, Perkins. Millions of turbos. And there now all coming from china and Mexico. Well up until lately the company figured if the product was designed in the US and assembled in Mexico we would be ok. Well to further there profit and **** the customer once again....the LAST of what makes turbo American leaves in January 2011. We will close the doors to the Torrance Lab. In Torrance we did all our racing turbos (wrc stuff, Audi racing etc..) then in the garret garage we did the turbos you people buy for your Subaru’s. Actually I take that back. They take turbos that were made on a production line somewhere else in the world, and change a couple of parts on a bench in Torrance (wheels, housing..etc) and send it to you the customer saying it was made in the us.....no it was not it was just repackaged and altered a little. Well as of Jan 2011 all your turbos will be made in Mexico or china or Czech Republic. This is the last Garrett facility in the United States. We have huge law suits pending due to turbo failures. GM is probably going to leave us.... ford has already sued us. Caterpillar has one of the largest recalls in garret history in the process. Our name is becoming ****. The last few VERY smart guys left in the company are being fired to save costs, but see our profit is already good.....they just want more. Please don’t spend 1500$ on a gt35r. Now that it’s costing Honeywell less to build turbos do you think you will see a smaller bill when you order there product? NO!. They are going to charge you even more for even less. There are countless procedures that are being terminated everyday that made our turbos THE BEST. They keep cutting corner after corner. Did you know that we shave metal off our turbine and compressor housings until they are at the EXTREME minimum needed to contain in the event of failure they are shaving every nickel off the cost of a turbo. Did you know that 2000$ gt40 you buy is all mark up. I won’t dare say the actual cost to the company in fear of a lawsuit but lets just say your sales tax is more then the production cost. Do not buy these turbos. BorgWarner and mitsu are trying there best to compete with us making a quality product. Honeywell is using its big name to back junky turbos Like Toyota is starting to do. I guarantee in the next 8 months you will see a huge decline in quality. All designing and production is in CHINA AND MEXICO. Honeywell is taking back all there benefits they used to supply us with as employees. That way when they lay us off its as cheap as possible. Instead of saying "Well after we take a hit laying those people off we will make tons" they are just taking back all there benefits so they walk away clean and clear. We used to get a severance package. Which they just took away. One of the head engineers involved in the t3 project. (Designing the first t3) he is still with our company. he was supposed to get 44 weeks of pay if he ever got laid off (30 days and 1 week for every year with the company. 40 years with the company)Due to the new Honeywell rules he gets only 16 weeks pay they stole all that pack after promising it to him for 40 years. My fingers and about to fall off typing all this and I am heated so I don’t care about grammar I’m concerned about you people not supporting a Nazi company. Take your business elsewhere. Somewhere where you will get what your money pays for. Have a nice day and don’t forget if you hear the name HTT Honeywell Turbo Technologies Stay away. (They still use the garret stamp on the turbos).
kalinkamaen Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 Hehe ja det er nok et slag under belte stedet når folk tror de handler kvalitet, men ender opp med kina vare hehe.
Alpejohn Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 Det er stor forskjell på skikkelige ting laget i kina, og "ting som er laget i kina", som reservedeler til turboer osv.. Man får skikkelige ting fra kina, men man for også JÆVLI mye DRITT fra kina. Jeg skal uansett ikke si så mye da jeg ikke vet mer en hva jeg har blitt fortalt. Det har blitt sagt at garret ikke leverer deler for folk og overhale, så alt som er overhalt utenom fabrikken da er det brukt kina deler sies det. Men som sagt så har kompisen min orginale deler til garret på jobb.. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger.
kalinkamaen Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 Jepp det har du helt rett i. Vi har vel alle erfart å fått dritt laget i kina som ikke er brukenes. Men jeg tviler på at det er så stor forskjell på disse turboene som folk vil ha det til. Jeg har selv min kina turbo som jeg tester ut. 2600kr er ikke allverdens å tape uansett. Men frem til nå har ingen ting skjedd. Jeg skifter seff olje hver 10 000 km så jeg vet at den får god smørning. For 10-15 år siden laget siemens og bosch de beste vaskemaskinene. Tro meg det er fortsatt mange som går rundt og tror at det fortsatt er slik pr dags dato og at alle delene fortsatt kommer fra samme plass som før. Ja de lever egentlig på gammelt rykte. Noe det ser ut som Garett også har fått smake nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå