scoot Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 Hei folkens. I dag prøvde jeg og en kompis og kjøre inn litt ny gass på klimaen min, til ingen nytte. 1. Vi kjørte vakuum i en times tid, anlegget ser tett ut! 2. Så skulle vi slippe inn litt gass, den slapp inn ca 100gram før det var bråstopp. Det er 5bar trykk på flaska, og bilen burde strengt tatt motatt litt mer? 3. Prøvde samme prosedyre med bilen på tomgang, ingen forandring. Virker som om klimaen ikke slår inn i det hele tatt, samt så fort jeg skrur på klimaen så begynner den elektriske kjølevifta å gå for fullt. Noen som har noen tips her? Er det en sensor, ventil, feilmelding eller noe jeg må se etter?
DieselMotor Skrevet Juni 9, 2013 Skrevet Juni 9, 2013 Hvilken gass bruker du? Husk at du må være sertifisert og ha gått kurs for å fylle opp slike anlegg.
scoot Skrevet Juni 9, 2013 Forfatter Skrevet Juni 9, 2013 R134a.. Kompisen min driver med slike anlegg til daglig så det er ikke noe problem. Gassen er korrekt, utstyret er korrekt, men virker som klimaen ikke slår inn, må være en slags ventil som må overstyres? Har lest noe om lavtrykksventil som popper inn og stopper systemet hvis det er for lite trykk, men vet ikke hvordan denne overstyres?
scoot Skrevet Juni 12, 2013 Forfatter Skrevet Juni 12, 2013 Noen som vet hvordan man eventuelt overstyrer denne ventilen?! Bmwscanner kanskje?!
Lars89 Skrevet Juni 12, 2013 Skrevet Juni 12, 2013 Bruker dere både pluss og minussiden når dere prøver å fylle? Er sikkert litt annerledes på bil enn på husanlegg.
scoot Skrevet Juni 12, 2013 Forfatter Skrevet Juni 12, 2013 Meningen er vel å kjøre det inn på lavtrykkssiden, men vi forsøkte også høytrykket og målte trykket på anlegget. Han har erfaring fra begge typer anlegg, fremgangsmåten vi brukte har jeg også korrigert med DIY´s i ettertid så er 99% sikker på at forsøket var riktig sånn sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå