TommyFF Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 Hei. I år, eller neste år, blir det kjøp av "ny" bil, og sånn det er nå står det imellom e61 og X5 (E53 ) . E61 så blir det facelift 525 eller 530, x5 blir det 2004-. Hadde egentlig bestemt meg for e61 da jeg virkelig har falt for disse+ at de er nyere, men jeg kjører på så mye dårlig vei at en x5 virker mer hensiktsmessig. Tok et raskt google søk på X5 istad da jeg er mer kjent med e60/61 og det var mildt sagt sprik mellom erfaringene. Alt ifra "bruktbilen fra helvete" til "det beste jeg noensinne har eid". Hva mener dere kompetente Bimmers folk? Liker egentlig E61 langt bedre, men med turer i skog og mark, barn som er med på alt mellom himmel og jord+svigers som er sauebønder og bor langs en elendig grusvei så virker det desverre smartere med en høyere bil med 4x4. Om det skulle falle på X5, hva er anbefalingene med tanke på motor og drivverk? Ser at ting skal ha bedret seg med faceliften i 2004, men det betyr jo ikke at ting er feilfritt. Liker å bruke tid, og lese meg opp før bilkjøp, derfor begynner jeg tidlig så jeg vet litt bedre hva jeg skal se etter. Setter pris på alle innspill Tommy
Otis Skrevet Juni 7, 2013 Skrevet Juni 7, 2013 Jeg var i tanken om å skifte bil selv og tenkte også slik du tenkte. Jeg slo i fra meg tanken om en E53 da det faktisk er en gammel modell som har mye til felles med E39. Mens en e61 er jo rimelig ny i forhold til E53 igjen. Samt det faktum at en facelift E61 er jo veldig pen da, spesielt med M pakke. Og dessuten så koster en E53 for mye synes jeg i forhold til hva du får mtp teknikk og årsmodell. Tittet også litt på E70? neste gen X5 serie, men der var det litt mindre utvalg, men om budsjettet strekker til, kan det være et alternaltiv, dog med høy km.
TommyFF Skrevet Juni 7, 2013 Forfatter Skrevet Juni 7, 2013 Veldig enig. E61 er jo en helt annen maskin, men det ble veldig fristende med en større bil man kan kjøre litt mer "gris" med. Kjører nå med en senket e39, og får vondt i kroppen av å kjøre på de elendige veiene som er her jeg bor. Nå er riktignok en e61 M-sport hakket høyere enn min, men x5 virker litt mer safe der. Om jeg venter til neste år så er nok E70 mer innen rekkevidde, spørsmålet er om jeg klarer å holde meg fant en 2009mod 525D e61 M jeg ble veldig lysten på, så får se hva utfallet blir iløpet av året. Noen med meninger/erfaringer rundt E70 ? Greit å rådføre seg litt, og se hva det lønner seg å se etter, og holde seg unna. Jeg har ikke eliminert E53 heelt enda, men det må nok en rimelig bra deal til før det skal bli aktuelt, så ønsker fortsatt litt feedback rundt den om noen har noe å komme med Takk for input
Otis Skrevet Juni 7, 2013 Skrevet Juni 7, 2013 Du har sett denne ja http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=41357074 Nuvel, så vil jeg tro at en E53 er vel så hard som en E61 M sport, selvom en E61 M sport er endel mykere enn E39 med M sport. Har prøvd begge to og E61 har klart med komfort over humper og skarpe kanter enn E61, i en helt annen divisjon mht vei handling, enda den krenger mindre. E70 med M sport er vel hard den også?
Hansh Skrevet Juni 7, 2013 Skrevet Juni 7, 2013 Har ikke personlig kjennskap til noen av modellene, men har vært en gjenganger i tester at E53 har et ganske stivt understell for å kompensere for høyere tyngdepunkt, slik at kjøreegenskapene skal være en BMW verdig. Dette er noe man kan erfare i mange andre høye biler og. Hadde heller gått for en E61 med originalt understell og en kjedelig hjulstørrelse (ikke så store felger) om du vil ha en bil som er behagelig på dårlig vei. Husk og at E61 er en mye romsligere bil! Hadde kun vurdert X5 om du faktisk trenger den ekstra bakkeklaringen og 4x4 (som jo og er en mulighet på E61).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå