janerik171187 Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 Har da fått eugodkjent turbobilen. Er da en 1983mod. Så er veteran i år. Hu i kassa på bt sa at jeg ikke kunne bestille tidsriktige skilt til den. Da var kun opptil 82mod (med de gamle skilta uten refleks) som kunne ha tidsriktige skilt. Noen som har link som bekrefter/avkrefter om jeg kan ha tidsriktige skilt på 83mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 Har da fått eugodkjent turbobilen.Er da en 1983mod. Så er veteran i år. Hu i kassa på bt sa at jeg ikke kunne bestille tidsriktige skilt til den. Da var kun opptil 82mod (med de gamle skilta uten refleks) som kunne ha tidsriktige skilt. Noen som har link som bekrefter/avkrefter om jeg kan ha tidsriktige skilt på 83mod? Min 83 mod har gamle typen stål skilt. rimelig sikker på dem har sittet der siden før 2000. ligger bilde av mine i tråden min siste side. Ang reglene praktiserer di sikkert ulikt alt etter hvor og hvilket år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 Du kan bestille tidsriktige skilt til den. http://www.lator.no/display.aspx?menuid=31 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimstad Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 Er det noen som har prøvd å bestille tidsriktige skilt til biler nyere enn 83? Jeg vurderer å bestille ett sett til e28a, og den er 85 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 Noen har tydligvis slettet innlegget mitt, av en eller annen grunn? Setter pris på om en moderator kan sende meg en PM og forklarer meg hvorfor det ble slettet! Jeg skriver det på nytt: Du kan bestille tidsriktige skilter, men de refleksfrie ble utfaset i 1982. Likevel får du handlet ståltypen som kom i 82 og varte frem til tidlig 2000-tallet om jeg ikke husker feil. Hva skilter til en 85-modell angår så tror jeg det i all hovedsak er forbeholdt veteranbiler, men dette kan du sjekke opp hos din lokale trafikkstasjon.. EDIT: Tråden var visst dobbeltposta.. Jeg svarte i andre tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 Er det noen som har prøvd å bestille tidsriktige skilt til biler nyere enn 83? Skiltprodusenten kontrollerer ikke om du har rett til å bruke skiltene du bestiller, noe som gjør at man alt i dag f.eks. kan bestille skilter til en bil som først blir veteran om noen år. Men de kan strengt tatt ikke brukes før bilen fyller 30 år - blir man tatt, risikerer man i prinsippet å bli anmeldt for dokumentforfalskning. Hvis man imidlertid kjører med slitte originalskilter fra 1980-tallet og bestiller fabrikknye, identiske skilter, kan risikoen for å bli oppdaget antas å være forholdsvis liten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimstad Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 Høres bra ut. Da blir det nye 85 skilter på 525en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 Skiltprodusenten kontrollerer ikke om du har rett til å bruke skiltene du bestiller, noe som gjør at man alt i dag f.eks. kan bestille skilter til en bil som først blir veteran om noen år. Men de kan strengt tatt ikke brukes før bilen fyller 30 år - blir man tatt, risikerer man i prinsippet å bli anmeldt for dokumentforfalskning.Hvis man imidlertid kjører med slitte originalskilter fra 1980-tallet og bestiller fabrikknye, identiske skilter, kan risikoen for å bli oppdaget antas å være forholdsvis liten. Jeg tror faktisk ikke man møter en håndhever for loven som bryr seg om akkurat dette (og de har vel heller ikke noe grunnlag for å si at denne bilen skal ha nye typen skilter). Da skal man ha en personlig vendetta mot den man evt. anmelder for dokumentforfalskning. Det eneste man må huske er at hvis man skal til utlandet med bilen må man sette på N-klistremerke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2013 takk for mange svar ble visst dobbeltpost (sån blir det når man lager tråd på mobilen) men lurte på om noen har link til side som er statens vegvesen eller lignende som skriver åssen reglene er? har allerede skilt fra lator liggende, men får av ny type i posten snart. bedre med 2 sett skilt enn bare et sett ivaffall greit å vite om det er lov eller ei, og evnt printe ut teksten. men det aller viktigste er at nå er det skilt på turbo'n deilig å kjøre turbobil igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 Jeg tror faktisk ikke man møter en håndhever for loven som bryr seg om akkurat dette (og de har vel heller ikke noe grunnlag for å si at denne bilen skal ha nye typen skilter). Da skal man ha en personlig vendetta mot den man evt. anmelder for dokumentforfalskning. Som jeg antydet over: Hvis man har blendarent rulleblad, kjører en bil som ser ut som da den rullet ut fra fabrikken og ikke gjør noe med bilen eller befinner seg på et sted som påkaller ordensmaktens interesse, så har du nok helt rett. Men hvis oppførselen din og kjøretøyet ditt (for ikke å snakke om bruken av kjøretøyet) er av en slik art at det fører til klager og/eller du havner i politiets søkelys - da står man i fare for en full gjennomgang (dvs. "let til du finner noe å ta ham for"), og da er en anmeldelse for dokumentfalsk veldig kjekk å gripe til. Jfr. at det som satte en stopper for karrieren til en av amerikansk histories mest notoriske aktører innen organisert kriminalitet var en dom for skatteundragelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 men lurte på om noen har link til side som er statens vegvesen eller lignende som skriver åssen reglene er? Tenker vi satser på "eller lignende" siden norsk lov på en måte står over Statens Vegvesen. Stikkordet ditt er Forskrift om bruk av kjøretøy . Her står det: § 2-6. Kjennemerker i henhold til tidligere registreringsordninger 1. Tildeling av kjennemerker i henhold til tidligere registreringsordninger Kjøretøy som ble førstegangsregistrert for mer enn 30 år siden kan tildeles kjennemerker i henhold til registreringsordning gjeldende på tidspunktet for førstegangsregistreringen. Kjøretøy med årsmodell eldre enn 31 år, kan tildeles kjennemerker i henhold til registreringsordning gjeldende pr. 1. januar året etter kjøretøyets modellår. For kjøretøy omfattet av første eller andre ledd kan alternativt kjennemerker av nyere utførelse, under forutsetning av at disse tilhører en registreringsordning som er 30 år eller eldre, tildeles. Link til Lovdata. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 Skiltprodusenten kontrollerer ikke om du har rett til å bruke skiltene du bestiller, noe som gjør at man alt i dag f.eks. kan bestille skilter til en bil som først blir veteran om noen år. Men de kan strengt tatt ikke brukes før bilen fyller 30 år - blir man tatt, risikerer man i prinsippet å bli anmeldt for dokumentforfalskning.Hvis man imidlertid kjører med slitte originalskilter fra 1980-tallet og bestiller fabrikknye, identiske skilter, kan risikoen for å bli oppdaget antas å være forholdsvis liten. Jeg tror faktisk ikke man møter en håndhever for loven som bryr seg om akkurat dette (og de har vel heller ikke noe grunnlag for å si at denne bilen skal ha nye typen skilter). Da skal man ha en personlig vendetta mot den man evt. anmelder for dokumentforfalskning. Det eneste man må huske er at hvis man skal til utlandet med bilen må man sette på N-klistremerke. Broren min har kjørt med "ulovlige" skilt i flere år, og ja, det skal nok svært mye til for at akkurat dette blir håndhevet. Hadde definitivt tatt sjansen, for de nye skiltene ser ut som bæsj. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 Er det noen som vet om disse skiltene blir "error" i Vegvesenet sin skiltlaser? Har hørt noe antydninger til det fra kompiser med veteranbiler som sier de alltid blir stoppet i skiltlaser ennå om de har alt på stell og strøkne biler. Vil for alt i verden ikke tiltrekke meg mer oppmerksomhet gjennom en kontroll enn nødvendig. Det utjevner for gleden av å ha veteranbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå