Lars89 Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 Har vært med på noen oppryddinger på delelager der ukurante deler for hundretusenvis av kroner blir kastet fordi kunder ikke henter evt feilbestilling fra delelager/verksted sin side. Vet at div firmaer tar affære med en gang og kaster deler hvis kunden ikke skal ha den/feilbestilling osv. De har sikkert en beløpsgrense på dette uten at jeg kjenner til det så godt. Poenget er at det blir mye kr av det om man skal være snill med alle og man har gjerne ikke ubegrenset med plass til allverdens rare deler som folk finner ut at de ikke trenger alikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 at det koster mer å hente en del fra et lager i utlandet enn det folk tror. Her blir deler shippet fra lager over natt så alt vi har på lager i utlandet kommer til dagen etter, og det koster. Som argument er ikke dette veldig tungtveiende, siden det ville kostet mer å opprettholde et fullassortert delelager i Norge. Det mange kunder imidlertid ikke tenker så mye over, er at forhandlere kan ha langt dårligere returavtaler enn hva norske forbrukere har ved privatkjøp; jfr. restocking fees etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Juni 16, 2013 Share Skrevet Juni 16, 2013 Man har like stort krav til service på BMW uansett hvor man har fått bilen fra, mener du kanskje at man helst ikke burde fått deler i det hele tatt om man har en importert bil de ikke har tjent penger på OrjanBMW? Hva mener du med kjip E39? Det ville jo være en av de bremseslangene de var lettest å bli kvitt.Fy skam Bavaria Arendal. 1: Du har ikke "KRAV" på noe som helst av BMW når du er utenfor garanti/reklamasjon... Men siden de driver en bedrift så ønsker de selvfølgelig kunder, og derfor er de som oftest greie. Men man har ikke "krav" på noe som helst... Å komme inn i en hvilken som helst butikk og kreve noe du ikke har krav på eller kunnskap om er et veldig dårlig utgangspunkt... uten unntak. 2: Selvfølgelig skal man få kjøpe inn deler av forhandler osv selvom man har importert bil, jeg har aldri hintet til noe annet. Men man kan IKKE forvente den samme servicen som de som har kjøpt bilen hos forhandleren i nyere tid. Det har seg nemlig slik at en forhandler gjerne tar et lite tap for så å få en større profitt senere. Men de tar ikke tap hvis de vet at det bare er tap. 3: Jeg mente ikke at E39 er en "kjip" bil, men i en nybilforhandlers øyne er den nok det. Hvis man kommer inn på Bavaria og forventer service som om man kjøpte bilen ny sist uke vil man bli brent. Enhver men peiling på bil kan se at en E39 er langt utenfor garanti/reklamasjonstiden, og derfor en urelevant bil i deres øyne. 4: Om bremseslangen er enkel å bli kvitt eller ikke har jeg ingen formening om, jeg regner med at de fleste eiere av biler utenfor garanti/reklamasjon handler hos BS/GS bildeler/schiedmann eller lignende, da de er like gode eller billigere. Tror ikke BMW har så mye salg til eldre biler, da de ofte tar seg veldig godt betalt. Også mulig dette var en bremseslange som bare passer et par modeller. Uansett har man full rett til å ta betalt for bestillingsvare, derav navnet: Bestillingsvare. Kynisk, absolutt! God business, Muligens! God service, nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå