Gå til innhold

Min bilstereo-tråd: e34 med 4x15" i vegg


Anbefalte innlegg

Takk for det ZhilleN, det var ingenting kontra hva det er nå...

Har nå drevet med bilstereo i 10 år og alltid hatt lyst til å få til hair trick, samt bikke 150dB. Uten å ha fått målt enda så vet jeg at jeg er oppe på 150dB, og videoen sier resten:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg så den øverste videoen på denne siden var jeg helt sikker på at du bare skulle snu deg til siden, så stod bilen der. Men neida, den står på andre siden av parkeringsplassen. Rett og slett imponerende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julian :)

Har en E36 Coupe jeg kunne trengt litt lyd i, tenker da og kjøre på med komplett pioneer i alt.

Pioneer TS-3001D2 i bagasjen som er bygd ned i hjulbrønn, snudd og med plexiglass over, nedfelt forsterker lenger frem i bagasjen, også plexiglass over.

Har du noen forslag til åssen jeg skal forbrede hjulbrønn evt. Materialer osv? :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julian :)

Har en E36 Coupe jeg kunne trengt litt lyd i, tenker da og kjøre på med komplett pioneer i alt.

Pioneer TS-3001D2 i bagasjen som er bygd ned i hjulbrønn, snudd og med plexiglass over, nedfelt forsterker lenger frem i bagasjen, også plexiglass over.

Har du noen forslag til åssen jeg skal forbrede hjulbrønn evt. Materialer osv? :)

Takk for svar!

Kjøp noe annet enn Pioneer og få 20x så mye lyd for pengene, det er mitt første tips. Men uansett, demp hjulbrønnen med et par lag butyl-matter (f.eks Silent Coat eller Gladen). Strekk plast nedi hele hjulbrønnen og klin på med glassfibermatte og polyester (fra biltema f.eks) til du har et solid skall, så tar du det ut av bilen og legger på flere lag glassfiber inni "skallet". 5-6 lag totalt er fint. Så prøvemonterer du i bil og tilpasser f.eks en dobbel 19mm MDF plate (eller så mye at kassa kommer like høyt opp som resten av gulvet i bilen). Mdf-plata fester du i glassfiber-kassa med polyester, og gjerne litt glassfiber på innsiden av kassa. Da har du ei god kasse som du kan ta ut og inn som du vil. Da kan du frese ut f.eks en sirkel/runding rundt hullet du lager til elementet og erstatte dette med vanlig tykt glass (plexi blir fort ripete). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vil ha enklere tilgang til justeringer, pluss at prosessoren muter (kutter) lyden så fort den oppdager antydning til forvrengning. Jeg vil bare kunne skru opp på fullt og gå i fra bilen på treff, hvis det er det jeg har lyst til :P

150.8dB med førerdåra åpen, 150.2dB med alt lukket :)

Takk, Teigen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å snakker med Bilradiospesialisten angående bedre anlegg i bilen. Har kjøpt en Kenwood spiller med DAB, USB, Bluetooth og 3 RCA utganger bak), og har blitt anbefalt FOCAL P130 V15 som frontsett (http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11487&katid=648&id=). Med tanke på sub, så lurer på om jeg skal kjøpe en ferdigkasse eller om jeg skal bygge en selv og bare kjøpe element og forsterker.

Vurderte da å kontakte deg for et kassedesign til E46 touring. 10" eller 12" sub. Hvor mye tar du for bare design og blueprints? Tenkte noe som gir best mulig lyd, men minst mulig plass. Skal ikke konkurrere eller noe, vil bare nyte musikken.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...