miata Skrevet Juni 15, 2013 Share Skrevet Juni 15, 2013 Hvordan er det å bruke den orginale mobil antenna til DAB radio ? Regner med den snapon modulen har en antenne ledning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Juni 15, 2013 Share Skrevet Juni 15, 2013 Jeg vil se det som svært lite sansynlig at GPS antennen på en bil levert uten DAB har innebygd DAB antenne. Jeg VET ikke hvordan BMW gjør dette, men jeg tviler også på at disse to antennene er levert i en og samme enhet på biler med DAB fra fabrikk. Et kjapt søk i google sier at ved retrofit av OEM BMW DAB til e60 så trenger du denne: 65 20 6 946 409 - ANTENNA AMPLIFIER DAB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miata Skrevet Juni 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2013 Skrev litt feil ser jeg.. Mente å mobil antenna.. Monterer en DAB+ modul (AutoDab) Det følger med antenne til å ha i vinduet. Men vil helst bruke noe som ikke er så synlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Juni 16, 2013 Share Skrevet Juni 16, 2013 DAB ligger ganske tett inntil FM's frekvensbånd. Ettersom jeg skjønner bruker BMW samme antenne for mottak av FM og DAB, men du må ha en annen mottaker om du skal ta imot DAB. Denne mottakeren er den antenna amplifier tingen jeg nevne i forrige post. Selve antenna er integrert i bakruta på bilen, de "trådene" som defroster ruta fungerer også som antenne. Nå blir vel ikke dette aktuellt å kople seg inn på med en aftermarket DAB løsning, men.. Men når jeg leser posten din igjen så ser jeg at du mener kanskje å fjerne mobilantenna for å kople DAB antenna på samme plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juni 16, 2013 Share Skrevet Juni 16, 2013 DAB radio ligger på 200+Mhz mens GSM ligger på 900Mhz, 1800Mhz og 2100Mhz så jeg tviler på at resultatet blir noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miata Skrevet Juni 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2013 Håpet det var mulig å få en antenne utgang for dab signaler. Som jeg kan koble på aftermarket dab modul. Vurderte å oppgradere til original dab. Men den originale radioen tar ikke dab+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå