Gå til innhold

Bytting av speilglass e60 LCI

egniii
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

Var så uheldig å fikk knust speilglasset på min 2010 e60 i helgen. Speilet er av typen automatisk avblendbart men uten varme. Har noen her vært ute for det samme ? Hva ligger verkstedreperasjon på ? Er det noe som lett kan fikses selv ? Jeg har søkt rundt på forumet men ble ikke klokere. Finner heller ikke selve speilglasset verken hos koed eller gsbildeler, så delekostnad er jeg usikker på.

Noen som sitter på informasjon om dette ?

Takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du lett fikse selv, å gjøre dette på verksted blir bare dumt.

Varme i speilet har du nok, med det at det har aut. avblending gjør at det nok koster litt. For å finne dette hos GS må du gå via "ETK", hos Koed trenger du delenummer (som du finner via ETK hos f.eks. GS) for å finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du lett fikse selv, å gjøre dette på verksted blir bare dumt.

Varme i speilet har du nok, med det at det har aut. avblending gjør at det nok koster litt. For å finne dette hos GS må du gå via "ETK", hos Koed trenger du delenummer (som du finner via ETK hos f.eks. GS) for å finne det.

Ja verksted blir det nok ikke. Det må være en enkel sak å kunne bytte glasset selv. Jeg fant frem i ETK hos GS nå, men jeg lurer på om jeg har "Plan", "konveks" eller "vidvinkel" speil ? Ser prisene ligger fra 2900 til 4000 kr :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det. Glasset er forøvrig 1028,56 kr billigere hos Koed. :)

(Lim delenummeret rett inn i handlekurv.)

Ok flott ! Men når jeg søker på delenummer på f.eks ebay.de så får jeg opp at denne speiltypen passer til F seriene. Kan dette være pga jeg har 2010 mod som var i overgangsfasen til F10, at min bil var av de første med denne speiltypen ?

Blir jo endel billigere fra ebay:

http://www.ebay.de/itm/BMW-5-SERIES-F10 ... 43bb4e7908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 2009 fikk de fleste BMW-er nye og større speil grunnet EU-regler. BMW har i tillegg en tendens til å ofte bruke samme speilglass på de forskjelige modellene.

Her ser du alle modellene som bruekr akkurat dette speilglasset, så du kan trygt handle fra eBay. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 2009 fikk de fleste BMW-er nye og større speil grunnet EU-regler. BMW har i tillegg en tendens til å ofte bruke samme speilglass på de forskjelige modellene.

Her ser du alle modellene som bruekr akkurat dette speilglasset, så du kan trygt handle fra eBay. :)

Awesome !! Tusen takk for all hjelpen Awt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...