Heihopp Skrevet Juni 16, 2013 Skrevet Juni 16, 2013 Hei, har eit spørsmål noen forhåpentligvis kan hjelpe meg med? Jeg får ikke start på min bmw 520, 2006 modell. Når jeg setter nøkkelen inn i tenninga, kommer det frem på iDrive skjermen "braking light failure". Noe som er veldig rart siden jeg har brukt bilen så og si i hele dag. Og det er ikke noe feil med dei. Det kommer også opp eit emblem som viser at bilen må opp på "Bukk". Når jeg da trykker på startknappen skjer det ingenting, ingen kjidning eller noe slikt. Radio og alt er på, så kan vell ikke være batteriet? Rattlåsen står også på, hvordan får jeg denne løs (automat gir) ? Noen som vet noe om dette?
Alpejohn Skrevet Juni 17, 2013 Skrevet Juni 17, 2013 Hei, Det kan vel kanskje være en form for sikkerhetsmekanisme, så om der er feil i bremsesystemet så vil den ikke starte? Ville ringt bmw og hørt.
AutoMartin Skrevet Juni 17, 2013 Skrevet Juni 17, 2013 Pass på at gir står i enten "park" eller "fri" som det trengs for å få starte, og tror også at det kan være noen sammenheng mellom rattlås og at bilen ikke starter. Ikke sikkert at lyset "brake light failure" har noe med startproblemene å gjøre, men rattet må nok være "opplåst", gir i riktig plassering og muligens må man holde inne brems for å få start? Ikke sikker på det siste, men dette vet du nok om du har hatt bilen ei stund. Enkle elementære ting dette, men nok til å skape startproblemer......
vegard89 Skrevet Juni 17, 2013 Skrevet Juni 17, 2013 Må holde bremsepedalen inne ja for å kunne starte bilen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå