Gå til innhold

M52B20 med "vine" lyd i ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E36 tourning som jeg har fått en vine/uler lyd i og lurer litt på hva dette kan være ?

Mistenker servopumpen (er dårlig i utgangspunktet)

Nettopp byttet vannpumpe, motoren går som den skal. Både på tomgang og under på drag.

Bruker ikke olje eller vann.

Noen som har noen tips ?

Mvh kenneth.

Skrevet

Kan nok være noen dårlige lager i servopumpa ja. Noen ganger kan reimene, viftereim og servopumpereim lage noen slike lyder, prøv eventuelt å spraye dem med "reimspray", det burde fjerne lyder fra dem....

Skrevet

Tror ikke det e reimene, sjekket disse når jeg byttet vannpumpen og de er gode og stramme.

Lyden varrierer med turtallet.

Skrevet

Joda, skal prøve med remspray i morgen :)

Men syns lyden minner mer om metal "hyle" lyd en gummmi "hyle" lyd.

Skrevet

Det du kan gjøre er å helle vann med ei flaske og se om lyden går bort. Hvis den er der fortsatt kan det være et av hjula, inkludert strammer. Men hvis lyden går bort er det reima.

Skrevet

Min bil lager noen slike "hvinelyder" noen ganger når jeg står stille og ratter fort, samt hvis jeg holder rattet stramt mot endepunkt av styringen. Dette kommer nok fra servopumpa hos meg, så kan nok være noe med den servopumpa de også :wink:

Skrevet
Min bil lager noen slike "hvinelyder" noen ganger når jeg står stille og ratter fort, samt hvis jeg holder rattet stramt mot endepunkt av styringen. Dette kommer nok fra servopumpa hos meg, så kan nok være noe med den servopumpa de også :wink:

Du kan evt prøve og sjekke nivået på servo olja di, nivået mitt var lavt og lagde ulelyder når jeg svingte eller holdt rattet sånn at det strammer seg.

Skrevet

Jeg har også at servoen hyler når jeg vrir på rattet, den hakker litt også syns jeg.

Men selv om jeg ikke rører rattet og ruser f.eks så forandrer lyden seg ? Men det er kanskje normalt da pumpen får høyrer rpm også ?

Skal stikke opp på verkstedet i ettermiddag så får jeg sjekket nivå på servo olje og reimer etc :)

Takker for svar så langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...