Gå til innhold

min BMW M5 3.6

Share

Anbefalte innlegg

hei:)

her er en liten tråd om M5`n jeg hentet for 3 uker siden :)

lkubkimyiehd2cvki7cd.jpg

er en 90 mod 520 som er ombygd av SS Preformance for ca 10 år siden.

bilen er godkjent ombygd og godkjent med KW coilovers

bilen skulle ha vert eu godkjent for 2 år siden, litt shabby utvendig, utslitte dekk og noe rust..

fikk bilen hjem, lånte meg org m5 hjul av en kompis, kjørte bilen på eu kontroll.:s

var noen feil.

slark i styresnekke, rust i 3 jekkfester, dørken hang ikke sammen med dørstokken på passasjersiden, dårlig/ingen virkning håndbrems.

fikk sveisa rusta i ene jekkfestet og dørken, nye bremsesko og vire, strammet opp styresnekke og tatt 4 hjuls kontroll..:) så nå er bilen eu godkjent :D

har div planer for bilen frammover, så blir litt oppdatteriner etter hvert.. kommer flere bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

fått på nye hjul.. kjøpte de av mobech her på forumet :) artec MS108 8.5x18 ET15 fram og 10x18 ET17 bak .

o5f6u6iu1g9n8xcm66pn.jpg

5vmw8m6salf7wioh6rug.jpg

sliter for øvrig med en vibrasjon i bilen. mellom 80-100 kmt.. noen som har peiling?

ble mindre vibrasjon med de "nye" hula , da de har riktig innpress og man slipper spacer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil!

Hvordan er vibreringa? Kun mellom 80-100km/t? Vett du sånn ca hvor vibreringen kommer fra?

Men sjekk hardy, mellomakslinglageret og div foringer.

På min M5 har eg slitt med vibrering men det er da uansett hvilken fart eg kjører i.

Det va mellomakslingen som trengte avbalansering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra dere liker bilen :) men alt i forstillinga er byttet, er ny hardy kobling og mellomaksel lager. finner ikke noe slark i bakstillinga, men har alle foringene til bakstilinga liggende. men skal sjekke en annen ting i morgen , krysset på mellomakselen.. har en mistanke om at det kan være gåent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra dere liker bilen :) men alt i forstillinga er byttet, er ny hardy kobling og mellomaksel lager. finner ikke noe slark i bakstillinga, men har alle foringene til bakstilinga liggende. men skal sjekke en annen ting i morgen , krysset på mellomakselen.. har en mistanke om at det kan være gåent..

Avbalanser dekkene dine! Kan vel muligens vær hjulager ?

Men du forklarer ikkje så mye om hvordan det oppleves og sånn ca hvor du føler det kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bilen opp på bukk i dag.. Er en del slark i den koblingen mellom bakaksel og mellomakslingen.. Å den skal det vell ikke være noen slark i.. Er vel opp bygd på samme vis som en drivknute? Blir å bestille en ny slik på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skifta den mellomaksling koblinga. å vips så var vibrasjonene borte :D da gjennstår det å gjøre noe med styringen.. liker ikke å kjøre med snekke.. så må vell bygge om til tannstang etter hvert..

+ at det er mye kosmetisk som må fixes etter hvert..(hel lakkering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...