frodo83 Skrevet Juni 17, 2013 Share Skrevet Juni 17, 2013 hei:) her er en liten tråd om M5`n jeg hentet for 3 uker siden er en 90 mod 520 som er ombygd av SS Preformance for ca 10 år siden. bilen er godkjent ombygd og godkjent med KW coilovers bilen skulle ha vert eu godkjent for 2 år siden, litt shabby utvendig, utslitte dekk og noe rust.. fikk bilen hjem, lånte meg org m5 hjul av en kompis, kjørte bilen på eu kontroll.:s var noen feil. slark i styresnekke, rust i 3 jekkfester, dørken hang ikke sammen med dørstokken på passasjersiden, dårlig/ingen virkning håndbrems. fikk sveisa rusta i ene jekkfestet og dørken, nye bremsesko og vire, strammet opp styresnekke og tatt 4 hjuls kontroll.. så nå er bilen eu godkjent har div planer for bilen frammover, så blir litt oppdatteriner etter hvert.. kommer flere bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodo83 Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2013 bilder av bilen med felgene som sto på når jeg hentet den bilde med lånte m5 felger bilde av bilen slik den står nå, felgene fulgte med, men jeg har fått på nye dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodo83 Skrevet August 27, 2013 Forfatter Share Skrevet August 27, 2013 fått på nye hjul.. kjøpte de av mobech her på forumet artec MS108 8.5x18 ET15 fram og 10x18 ET17 bak . sliter for øvrig med en vibrasjon i bilen. mellom 80-100 kmt.. noen som har peiling? ble mindre vibrasjon med de "nye" hula , da de har riktig innpress og man slipper spacer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Artec MS satt som et skudd på denne bilen! Viberasjoner kan komme av f.eks. casterstag og slitte foringer i bakstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Flott bil, godt du gir den nytt liv E34 M5 er bare rått! Angående risting, sjekka hardykobling på mellomaksling? Kan bli div vibrasjoner om den e gåen...bare et tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet August 29, 2013 Share Skrevet August 29, 2013 Gratulerer med ny bil! Hvordan er vibreringa? Kun mellom 80-100km/t? Vett du sånn ca hvor vibreringen kommer fra? Men sjekk hardy, mellomakslinglageret og div foringer. På min M5 har eg slitt med vibrering men det er da uansett hvilken fart eg kjører i. Det va mellomakslingen som trengte avbalansering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet August 29, 2013 Share Skrevet August 29, 2013 Er det kun risting mellom 80-100 så forsøk å ta en balansering av dekka dine. Rister det mye og bilen sporer mye spes ved nedbremsing er det nok casterstaga dine. Start med hjula, det er billigste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matts93 Skrevet August 29, 2013 Share Skrevet August 29, 2013 Pen e34! Veldig artige biler å sinnsykt rå lyd i dem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JENSSEN Skrevet August 29, 2013 Share Skrevet August 29, 2013 SPREK!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodo83 Skrevet August 29, 2013 Forfatter Share Skrevet August 29, 2013 bra dere liker bilen men alt i forstillinga er byttet, er ny hardy kobling og mellomaksel lager. finner ikke noe slark i bakstillinga, men har alle foringene til bakstilinga liggende. men skal sjekke en annen ting i morgen , krysset på mellomakselen.. har en mistanke om at det kan være gåent.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet August 29, 2013 Share Skrevet August 29, 2013 bra dere liker bilen men alt i forstillinga er byttet, er ny hardy kobling og mellomaksel lager. finner ikke noe slark i bakstillinga, men har alle foringene til bakstilinga liggende. men skal sjekke en annen ting i morgen , krysset på mellomakselen.. har en mistanke om at det kan være gåent.. Avbalanser dekkene dine! Kan vel muligens vær hjulager ? Men du forklarer ikkje så mye om hvordan det oppleves og sånn ca hvor du føler det kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0xx Skrevet August 30, 2013 Share Skrevet August 30, 2013 Hadde satset på avbalansere dekkene. Koster vell bare 400-500 maks hvor som helst ^^ Pleier å være det som er feil når det er i den hastigheten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodo83 Skrevet August 30, 2013 Forfatter Share Skrevet August 30, 2013 Har hatt bilen opp på bukk i dag.. Er en del slark i den koblingen mellom bakaksel og mellomakslingen.. Å den skal det vell ikke være noen slark i.. Er vel opp bygd på samme vis som en drivknute? Blir å bestille en ny slik på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodo83 Skrevet September 6, 2013 Forfatter Share Skrevet September 6, 2013 skifta den mellomaksling koblinga. å vips så var vibrasjonene borte da gjennstår det å gjøre noe med styringen.. liker ikke å kjøre med snekke.. så må vell bygge om til tannstang etter hvert.. + at det er mye kosmetisk som må fixes etter hvert..(hel lakkering) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå