teexeln Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 Som topic sier så lurer jeg på om man kan anse den som "oppbrukt" ved en såpas høy km-stand som 250000? hva er ekstra lurt å sjekke å hva må man regne med å skifte fortløpende? Bilen så greit vedlikeholdt ut med noen kosmetiske skavanker, bakluke og panser var skiftet for noen år siden på garanti så ingen rust der! tenker mer på motor/drivlinje og understell. Turbo var byttet i fjor. Kan dette være noe å satse på eller er det risikosport?
Hpi Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 Det er helt avhengig av hvordan den er blitt behandlet, det kan være en oppbrukt dårlig vedlikeholdt eller ihjellskrudd utgiftsbombe eller det kan være en bra vedlikeholdt bil som har mange år igjen. Den er absolutt ikke oppbrukt ved 250.000km hvis den er tatt vare på men som sagt hvis den har gått for lut og kaldt vann så styr unna og finn deg en annen. Jeg har en 530 fra 2000 som jeg nå har kjørt fra 185000km til 270000km og den hadde fullt servicehefte fra merkeforhandlere men likevel har jeg bytta veldig mye deler på den for å holde den i ship shape. Sjekk grundig for rust alle veier, innerkanaler og ytterkanaler og jekkfester. Tilstand på automatkasse, den er dyr når den ryker. Det er jo ganske mye stag og foringer på disse bilene så det kan jo være lurt å sjekke nøye for det koster å fikse opp i og bilen blir ekkel å kjøre og sliter mye dekk hvis det ikke er ok. Kjølesystem, vannpumpe og viskosekobling og AC vifte i front av radiator. Sjekk Webasto hvis den har. Tannstang lekkasje.
teexeln Skrevet Juni 22, 2013 Forfatter Skrevet Juni 22, 2013 Takker for svar! Hvordan sjekker man rust i ytter og inner kanaler? så det var litt rust i tanklokk men ikke så ille, fant ikke rust under dørene. Den girte ganske fint syntes jeg, noe annen måte å sjekke kassen på? Kunne også kjennes ut som det var litt slakke i for og bakstilling men ikke mye, bilen hadde ganske breie dekk (265) bak. Den var også proff shippet, spørs hvor bra det egentlig er? Kanskje best å ta en naf-test. Hvilken pris syns dere er passende for denne for å kan si at det er et nogen lunde bra kjøp?
Hpi Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 Ytterkanaler er de som begynner under dørene og bretter seg inn under bilen så de ser du med det blotte øye. Innerkanaler er under disse og innhar også en forsterkning som er jekkfestene. Vipp av gummiputene som du jekker mot å ha med deg et godt lys så ser du nok hvis det er noe muffens. På min var det mye rust under der og det var noe som NAF ikke fant da jeg kjøpte bilen. Stor sveise/lakkjobb. At kassen girer fint er vel et godt tegn skulle jeg tro ja, at det har vært skiftet olje på kassen er også en fordel. Hvis den er chippet på en skikkelig måte så er det vel ikke så mye å være redd for synes jeg, Har også kjørt med omprogramert hjerne så lenge jeg har hatt min. Jeg kjører også med 265 dekk og det sliter nok litt ekstra understellsdeler så det kan være greit å sjekke nærmere for det blir fort dyrt hvis den skjevsliter dekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå