Gå til innhold

E46, kobling av tilhengerkontakt direkte på baklys. Dumt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2000, 320i.

Ble plutselig campingvognkjøp igår, og siden ferien nærmer seg med stormskritt hastet det å få tilhengerkontakten på bilen opp å gå. Jeg endte med å stjele strøm direkte fra baklysene (ingen releer eller lignende). Er dette veldig dumt? Jeg takler fint en feilkode eller ti og en sprengt sikring, men er det noen fare for lyskontrollenhet eller andre dyre deler skal bli skadet pga dette?

På forhånd takk for svar.

Skrevet

Vis du driter i bilen og gir faen så er det vel bra nok.. :)

Men ser for meg at det kan bli overbelastning på utgangene på LCM, de gir jo strøm til den pæra de er beregna for, så om du plutselig får flere pærer så kan det vel tenkes at den vil bli overbelastet.. :)

Skrevet

Jeg driter på ingen måte i bilen, men jeg driter i om jeg får feilmeldinger. Er det virkelig lagt opp slik at selve lyskontrollenheten ryker ved overbelastning? Er det ikke sikringer som går først?

Skrevet

Nei det vet jeg ikke, men den er jo ikke laget for og levere strøm til mer en ei pære per kanal.. :) Ville jo være naturlig med sikringer ja..

Du kan jo deaktivere pæresjekken på lysa bak vis det er mulig, da slipper du vertfall feilkoder.. :)

Skrevet

Er det prisen på en interfase som skremmer?

De er jo billige og du kobler som du har gjort på lyktene, men innom en boks som du har pluss og minus på.

Deretter kobler du ledningene på hengerkontakt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...