Gå til innhold

86` E30 M3 S38b36 turbo, update med elendige bilder :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bak går fint, men muligens du trenger bumpstops. Husker ikke om den er sånn kjempestiv bak? :P

Jeg har som sagt kaliper fra e36 m3 foran, dog jeg har skive fra e46 330d. Usikker på om skiva bygger mere ut, men ser ikke for meg det. Det går vertfall sånn akkurat! Fargen på kaliperen har smittet over på loddene i felgen, men ikke værre enn det :P Utover er det "god" plass såvidt jeg husker. Vi kan jo smette på en felg på min, så får du se ;)

Edit: M3 skivene er 10mm mindre i diameter enn 330d-skivene, så da skal du vel i teorien få enda litt mer plass.

• Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Bak går fint, men muligens du trenger bumpstops. Husker ikke om den er sånn kjempestiv bak? :P

Jeg har som sagt kaliper fra e36 m3 foran, dog jeg har skive fra e46 330d. Usikker på om skiva bygger mere ut, men ser ikke for meg det. Det går vertfall sånn akkurat! Fargen på kaliperen har smittet over på loddene i felgen, men ikke værre enn det :P Utover er det "god" plass såvidt jeg husker. Vi kan jo smette på en felg på min, så får du se ;)

tror ikke skiva bygger mere utover, men er 330 dette da..

ganske stiv, men bumpstops må nok på, vurderer å prøve å ta av calipter å se om det går uten spacer..

Skrevet
Rå bil og rå hjul. Bak kan jo gå med et satans strekk, forran er nok bare å glemme med di bremsene.

kan jeg valse litt da ? eller ødelegger jeg buene helt ??

går ikke slik det er nå foran nei, men med andre bremser evt..

Skrevet
Rå bil og rå hjul. Bak kan jo gå med et satans strekk, forran er nok bare å glemme med di bremsene.

kan jeg valse litt da ? eller ødelegger jeg buene helt ??

går ikke slik det er nå foran nei, men med andre bremser evt..

Personlig ville jeg ikke ha valset M3 skjermer.. det blir bare aldri pent. Du har ikke klaring inn mot demper da? er ofte tykke senter på disse skrudde hjula så du kunne evt ha maskinert der?

Skrevet
er nok ikke noe å gå på innover..

For breie felger da :P

Egentlig så liker jeg ikke for breie felger eller strekk men endte opp med det selv.

eg har 8.5" forran og coilovers og har et hav av plass ut mot skjerm og det er std e30 så 9.5" burde jo funke fint på M3 med riktig ET

Bak smetter det sikkert fint med smale nok dekk.

Vil ikke rakke ned på Thune's flotte M3 men her ser du vertfall hvordan det blir med seriøs valsing

viewtopic.php?f=11&t=144512&start=1260

Skrevet

Du må ikke valse buene. Di er allerede valset mye. Skjermen er valset og banket ut og så sparklet jevn for og ikke få den stjerten som blir når man valser m3 uten og gjøre noe. Valser du mere sprekker sparklet. Felgene dine er en halv tomme for breie enkelt og greit. Må ikke finne på og sette på bumpstops og greier. Dette er jo en banebil!:)

Skrevet
Du må ikke valse buene. Di er allerede valset mye. Skjermen er valset og banket ut og så sparklet jevn for og ikke få den stjerten som blir når man valser m3 uten og gjøre noe. Valser du mere sprekker sparklet. Felgene dine er en halv tomme for breie enkelt og greit. Må ikke finne på og sette på bumpstops og greier. Dette er jo en banebil!:)
Desuten revner demper infestingen bak om du setter på stoppere og herjer.

Hehee, så du mener jeg skal gi opp? ikke vits i å få tak i nye frembremser ? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...