Gå til innhold

Alternativ beregning av engangsavgift ved import av bil

Marius1991
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen! :D

Tenker på å ta inn en bil i fra Tyskland om dagen. Jeg vil ha en litt eldre bil (98-02) med litt motor, tenker i første omgang E46 320/323/325/328. Men i denne forbindelsen vil det nok helt sikkert lønne seg å ta den inn på alternativ beregning. Da trenger men jo en del tall (gjeldende bruktpris i Norge, gjennomsnittlig kjørelengde og historisk nypris). Spørsmålet mitt er; hvor finner jeg dette? Har vært på den lokale tollstasjonen min, men de hadde det ikke der. #-o Er også klar over at tallene er tilgjengelige på nett, hos Eurotax Glass, men det koster skjorta (og vel så det) :cry:

Så er det noen som har tilgang til dette? Eller har noen gode tips?

En helt annen ting også forresten, hvilken av nevnte E46 vil holde seg best i pris tror dere? Går for en godt utstyrt bil med moderat kilometer.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor finner jeg dette? Har vært på den lokale tollstasjonen min, men de hadde det ikke der. #-o

Jo det har de. Men, de er ofte latterlig kostbare. Må bruke de rette ordene osv... Du kan ikke si "rødboka", men "oversikt over gjeldende bruktbilpriser" f.eks. er min erfaring. Historiske nybilpriser finner du her (og de har de også på tollstasjonen): http://www.skatteetaten.no/listepris

Be i tillegg om oversikt over gjeldende bruktbilpriser på tollstasjonen. Dette har de nå elektronisk, og ikke en fysisk bok lengre. På Hamar, der jeg har vært, har de en egen bærbar pc man får låne. Dette er noe verksteder/forhandlere sitter på, men min erfaring er at de er lunkne til å hjelpe med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...