Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 months later...

bang for the buck! collinite 845, litt tyngere å jobbe med en f.eks swissvax.

men er man nøye å ikke legger på for tykt, og legger jevnt er det MYE enklere å bedre å bruke en f.eks Autoglym.

Selv bruker jeg klart mest Swissvax selv om samlingen av vosker kanskje er i overkant...

Angående Iron-X bør denne legges på tørr bil. Den får dårligere effekt om den legges på noe som er vått.

Korrosol fra bilthammer kan legges på våt bil, men må ligge noe lenger en Iron-X og da er det en fordel om det ikke er for varmt så den tørker ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PB og Iron-X samt en grundig vask holder før voksing.

Men du vil eventuelt fått bedre holdbarhet om du hadde tatt en rask runde med clay og fin polish.

Ville ikke bare brukt clay uten å polere etterpå, da clay ofte og lett kan lage "marring" (clay merker) som bør poleres bort etterpå.

Swissvax Blau-Weiss er også et godt alternativ, denne er "laget" til bmw s moderne klarlakker.

Ellers så er jo ikke steget opp til concorso så stor i pris, men forskjellen på de er vesentlig..

Onyx som er billigere er også en undervurdert voks, og mer for pengene en shield ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også googlet rundt som en villmann, og har tilslutt bestilt Swisswax Sheld.

Dette pga av at mange på bla detailersclub mener denne er bedre til vinterbruk enn f.eks Concorso.

Concorso ser også ut til å være mere som en showvoks.

Insignis er vist en bedre voks på alt, men i en annen prisklasse..

Nå forventer jeg ikke noe annet resultat enn en bil som blir lettere og holde ren, å det resultatet tror jeg jeg kommer til å oppnå med overlegg ;)

Så da blir det litt plunder i "friuka" mi til uka...

Tror ikke jeg har behov for noe clay enda, da bilen ble lakkert tidligere i år og ikke har vært mye ute på veien. Aldri vinterkjørt etter lakkering. Gidder heller ikke polere i denne omgang, så får se hvordan resultatet blir ;) Skal slenge ut bilde når jobben er gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også googlet rundt som en villmann, og har tilslutt bestilt Swisswax Sheld.

Dette pga av at mange på bla detailersclub mener denne er bedre til vinterbruk enn f.eks Concorso.

Concorso ser også ut til å være mere som en showvoks.

Insignis er vist en bedre voks på alt, men i en annen prisklasse..

Nå forventer jeg ikke noe annet resultat enn en bil som blir lettere og holde ren, å det resultatet tror jeg jeg kommer til å oppnå med overlegg ;)

Så da blir det litt plunder i "friuka" mi til uka...

Tror ikke jeg har behov for noe clay enda, da bilen ble lakkert tidligere i år og ikke har vært mye ute på veien. Aldri vinterkjørt etter lakkering. Gidder heller ikke polere i denne omgang, så får se hvordan resultatet blir ;) Skal slenge ut bilde når jobben er gjort..

Har den akkurat blitt lakkert, burde du hvertfall polere før du legger på voks. Da trenger lakken å få tilført oljer, samtidig for å legge et bedre grunnlag for voksen. Med finpolering (ala Scholl S30) vil du få bort små støvkorn e.l. som garantert er der etter lakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble lakkert tidligere i år, tror ikke den er polert etter det... Blir jo mye mer jobb enn forventet dette her :P Bra det snart kommer ei "friuke". Men da skal det pokker meg poleres også, skal det gjøres så gjør jeg det like gjerne riktig med en gang;) 

Bør tas med maskin det da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...