isrihel Skrevet Juni 27, 2013 Share Skrevet Juni 27, 2013 Jeg har 18 " runflat dekk på min BMW X3 2012.Ifjor merket jeg ikke spesielt når jeg hadde sommerdekkene på , men i år når verkstedet la om fra vinterdekk (17 ") til runflat dekk på 18 " så føler jeg at rattet står litt skjevt og at bilen trekker til høyre side, jeg må jobbe litt for å kjøre rett fram. Alle kontroll deriblant 4-hjuls kontroll er tatt hos BMW uten noen feil. Kan dette da skyldes dekkene? Men hvorfor fungerte de greit ifjor, kan verkstedet ha lagt om dekken i "feil posisjon" i forhold til ifjor, dekkslitasjen var like mye på alle dekkene. Noen som har opplevd liknende problemer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 27, 2013 Share Skrevet Juni 27, 2013 Høres ut som noen som har slurvet på 4-hjulskontroll. De har ikke satt rattet i senter før de har justert. Det samme problemet på min bil for 1 uke siden. Jævla folk som bare justerer innenfor verdiene uten å se på helhetsbilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isrihel Skrevet Juni 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2013 Takk for svar. De foretok 4 hjulskontroll men siden verdiene lå langt innenfor grensen så har de ikke justert noe altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 27, 2013 Share Skrevet Juni 27, 2013 Høres veldig ut som det at det slurvet ja. Men har de justert eller ikke? For om de ikke har justert, så er noe skeivt en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tadeus_NOR Skrevet Juni 27, 2013 Share Skrevet Juni 27, 2013 Hei! Sliter med samme problem. Noen måneder gammel X-3. Behagelig retningskontroll med vinterdekk, men følelsen at den trekker til begge sider med de nye runflat sommerdekkene som ble levert originalt, mest til høyre hos meg. Føler altså at jeg må følge opp retningsstabiliteten mye mer, mate hele tiden. Tror ikke det har med noe med 4-hjulskontroll og gjøre, men er et problem med runflat og egenskaper. Vet BMW har ønske om å levere med andre typer dekk her i Norge, men ikke fått gjennomslag for dette. Ser det også er mye kritikk av disse dekkene på amerikanske forum'er. Jeg har klaget en gang til forhandler allerede, men tenkte å kjøre litt før jeg ber om å få bytte til annen type sommerdekk. Kan også være en faktor at sommerdekkene er bredere, bredere dimensjoner sporer mer (på dårlige norske veier). Om mange har problemet er det bare å klage til forhandler, vet det er mange som har klaget på det allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå