Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vurderer å bygge om min 316i e36 med m43b16 motor :) så jeg lurer på hvilken type 2L rekke 6'er som er best med tanke på hvilken som tåler mest? :)

Må jeg også bytte ledningsnett? eller hva må jeg eventuelt bytte? :)

gleder meg til å få svar :)

Skrevet

Tull. Det gies bort en m50b20 under deler til salgs....

Kan du å skru er dette enkelt. Motoren passer rett på girboksen din. Kjøp deg en motor med komplett ledningsnett og hjerne. Den passer rett i bilens øvrige ledningsnett. Eneste som muligens må byttes er stabstag, da dette er "dypere" på 6'er.

Skrevet
Tull. Det gies bort en m50b20 under deler til salgs....

Kan du å skru er dette enkelt. Motoren passer rett på girboksen din. Kjøp deg en motor med komplett ledningsnett og hjerne. Den passer rett i bilens øvrige ledningsnett. Eneste som muligens må byttes er stabstag, da dette er "dypere" på 6'er.

m50 passer ikke på m43kassa vel?

Skrevet

okei :) takk for svar :D grunnen til att jeg vil bygge om min e36 er fordi att den er nesten helt strøken i både karoseriet, lakken og ressten :) men må jeg også bytte diff og resten? eller er d det samme som står på en 320i? :) virderer å kjøpe meg en billig 320i e36 som har gode deler i understellet, tenkte på å ta en total overhaling på den motoren jeg ska sette in son som lager, pakninger, stempelringene osv. :)

Skrevet
Er problem på grunn av vekt. En sekser motor er tyngre enn en firer. Men ville vel da prøvd å satt i en m52. Den er en del lettere en m50. Men trenger jo ikke være godkjent da.

Forskjellen på m50 og m52 er bare 9,5 kg pga alu-blokk, har det mye å si?

Skrevet
Kilde®?

Hvis du tar deg tid til å lese på alle fora ser du at mange sliter med å få ombygd fra 4-6 syl pga. av vekt på foraksel.

Ikke bare motor men bremser og div kommer også til.

Hvem er det som gidder å ta seg bryet og kostnad med dette for å få godkjent en M50B20 i en 316

Er han heldig og bruker litt tid kan han kanskje få mer igjen for den han har enn hva han kan få en 320 for som med enkle grep kan stases opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...