chrisen Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 Vurderer å kjøpe denne F10 520D fra forhandler: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42076213 Er dette noe å satse på da den er gått 137 000km på de årene? Bilen ser bra ut, men tenker på om det er stor sannsynlighet for å få trøbbel og om det evt. blir håpløst å selge den igjen? Bilen er gått i tyskland som pendler bil med fullt servicehefte. Personlig så kjører jeg ikke mer enn 10 000 i året, så har evt noen år før den er rullet 200 000. Har sett litt på 520d som er kjørt kortere men har kommet frem til at det blir for dyrt, 350K er det jeg kan avse til ny bil. Håper på gode råd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 Jeg tror dessverre girkassen vil ha mer si enn kilometerstanden ved et evt. videresalg om du skal selge innen få år. Om du har denne til den har passert 200K km vil det si seks år til, og da tror jeg bilens generelle stand er mye viktigere enn begge disse punktene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet Juni 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2013 Har tenkt på dette med girkassen, men personlig så har jeg ingenting imot manuell gir. Ser jo ut til å være mye bil for pengene, en rimelig f10 som er drømme bilen, de som er dyrere har jeg ikke råd til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet Juni 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2013 Men hva kvalitet og ting som begynner å svikte når bilen er passer 100k er ikke noe å tenke på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 Hvilken bil har du hatt tidligere? 100k km, er ingen stor sak med bmw. Iallefall er dette min erfaring. Er den godt holdt, servicer fulgt, så hadde ikke dette skremt meg. Prisen bør naturlig nok tilsvare km stand. 200k km på dagens biler, er vel det 100k km var for 15 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet Juni 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2013 Hadde tidligere en325ci e46. 2002mod kjørt omtrent det samme som F10. Nydelig bil men var begynt å skrante, lakk som boblet over alt p.g.a rust osv. Utslitte bremser clutch ect. (slitedeler) Burde dette være på stell på F10en da alle servicer er fulgt? Siste bilen jeg hadde var en A5 coupe, noe jeg rett og slett ikke ville ha mer da jeg savnet bmw. Masse feil på A5en og den var kun kjørt 60K. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå