zeph Skrevet Juni 29, 2013 Skrevet Juni 29, 2013 Hei, Turboen min røk på 107 000km i oktober 2011, ca 2mnd etter jeg hadde kjøpt bilen. Den ble skiftet på merkeverksted. Betalte selv regningen på 30k. Denne uken røk sannsynligvis turboen igjen, på 150 000km. Bilen er langkjørt (jobb) og har alltid latt bilen gå 1min på tomgang før jeg har slått den av. I mellomtiden har jeg hatt olje- og filterbytte på samme merkeverksted. Hvilke rettigheter har jeg nå? Bilen står inne på samme verksted nå i påvente av diagnose. Takk for svar.
gallay Skrevet Juni 29, 2013 Skrevet Juni 29, 2013 Hei,Turboen min røk på 107 000km i oktober 2011, ca 2mnd etter jeg hadde kjøpt bilen. Den ble skiftet på merkeverksted. Betalte selv regningen på 30k. Denne uken røk sannsynligvis turboen igjen, på 150 000km. Bilen er langkjørt (jobb) og har alltid latt bilen gå 1min på tomgang før jeg har slått den av. I mellomtiden har jeg hatt olje- og filterbytte på samme merkeverksted. Hvilke rettigheter har jeg nå? Bilen står inne på samme verksted nå i påvente av diagnose. Takk for svar. Skal ikke det være 1års garanti på arbeidet og 2 års garanti på delen?
zeph Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Skrevet Juni 30, 2013 Jeg er usikker, men det må da vel være en slags garanti som gjelder. En slik type del må da gå under kategorien utstyr som er ment å vare betydlig lengre enn 43 000km...
2002TII Skrevet Juni 30, 2013 Skrevet Juni 30, 2013 Har ikke veivhusventilasjonsfilteret blitt byttet ut og oljeintervall fulgt så er det ingen garanti.
zeph Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Skrevet Juni 30, 2013 Har ikke veivhusventilasjonsfilteret blitt byttet ut og oljeintervall fulgt så er det ingen garanti. Hvilken garanti? 1 år? 2 år? Som jeg skriver i første post så er olje og filter byttet. Veivh.f. byttet når turbo var byttet.
2002TII Skrevet Juni 30, 2013 Skrevet Juni 30, 2013 Historikk før og etter er ditt ansvar. Har du gjort din del så skal verkstedet som har siste turboskift uttale seg om hvorfor den nå er røket. De har mange ting som de må stå for var sjekket før de skiftet sist. Så de må forklare hva som har skjedd. Deretter kommer man til om det er manglende trykk, skader på skovler osv. Så kommer spørsmålet om kvaliteten på turbo, motoren den står i eller arbeidet som er utført.
zeph Skrevet Juli 16, 2013 Forfatter Skrevet Juli 16, 2013 BMW dekket heldigvis ny turbo, hovedsaklig pga under 2 år... No etter reparasjonen lukter det eksos i kupéen når bilen går på tomgang. Tips???
Otis Skrevet Juli 17, 2013 Skrevet Juli 17, 2013 Mulig defekt flexirør før/etter katalysator? Eller dårlig pakning på manifold?
Margarus Skrevet Juli 17, 2013 Skrevet Juli 17, 2013 Jeg har også eksos lukt i min 05i 525d, det er pga pakn mellom turbo. Og manifoil. Den svetter litt runt pakn. mellom turbo og trykk rør og, skal prøve å få bytta det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå