Gå til innhold

320d - Turbo røk for andre gang[LØST] eksoslukt i kupé?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Turboen min røk på 107 000km i oktober 2011, ca 2mnd etter jeg hadde kjøpt bilen. Den ble skiftet på merkeverksted. Betalte selv regningen på 30k.

Denne uken røk sannsynligvis turboen igjen, på 150 000km. Bilen er langkjørt (jobb) og har alltid latt bilen gå 1min på tomgang før jeg har slått den av.

I mellomtiden har jeg hatt olje- og filterbytte på samme merkeverksted.

Hvilke rettigheter har jeg nå? Bilen står inne på samme verksted nå i påvente av diagnose.

Takk for svar.

Skrevet
Hei,

Turboen min røk på 107 000km i oktober 2011, ca 2mnd etter jeg hadde kjøpt bilen. Den ble skiftet på merkeverksted. Betalte selv regningen på 30k.

Denne uken røk sannsynligvis turboen igjen, på 150 000km. Bilen er langkjørt (jobb) og har alltid latt bilen gå 1min på tomgang før jeg har slått den av.

I mellomtiden har jeg hatt olje- og filterbytte på samme merkeverksted.

Hvilke rettigheter har jeg nå? Bilen står inne på samme verksted nå i påvente av diagnose.

Takk for svar.

Skal ikke det være 1års garanti på arbeidet og 2 års garanti på delen?

Skrevet

Jeg er usikker, men det må da vel være en slags garanti som gjelder. En slik type del må da gå under kategorien utstyr som er ment å vare betydlig lengre enn 43 000km...

Skrevet
Har ikke veivhusventilasjonsfilteret blitt byttet ut og oljeintervall fulgt så er det ingen garanti.

Hvilken garanti? 1 år? 2 år?

Som jeg skriver i første post så er olje og filter byttet. Veivh.f. byttet når turbo var byttet.

Skrevet

Historikk før og etter er ditt ansvar.

Har du gjort din del så skal verkstedet som har

siste turboskift uttale seg om hvorfor den nå er røket.

De har mange ting som de må stå for var sjekket før de skiftet sist.

Så de må forklare hva som har skjedd.

Deretter kommer man til om det er manglende trykk, skader på skovler osv.

Så kommer spørsmålet om kvaliteten på turbo, motoren den står i eller arbeidet som er utført.

  • 3 weeks later...
Skrevet

BMW dekket heldigvis ny turbo, hovedsaklig pga under 2 år...

No etter reparasjonen lukter det eksos i kupéen når bilen går på tomgang. Tips???

Skrevet

Jeg har også eksos lukt i min 05i 525d, det er pga pakn mellom turbo. Og manifoil.

Den svetter litt runt pakn. mellom turbo og trykk rør og, skal prøve å få bytta det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...