Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drar å henter ny motor neste uke :) m20b25 preface med girkasse å turbokit osv. Jeg lurer på om det er noe synlig forskjell mellom b20 og b25? Er kontrollørene på biltilsynet så flink at dem ser det på første øyekast?

Skrevet

nei, de er nok ikke så flinke... men ja det er forskjeller. hehe

Til info så ble motornr "notert" når min ble godkjent. Da kan det jo hende de ser volumet stemplet på blokka

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Litt nytt!

Lenge siden update på tråden her, men nå begynner det å skje gode ting! :) Var å henta meg en ny M20B20 motor med girkasse, ledningsnett å hjerne her om dagen. Denne har et annet tenningssystem og kjølesystem enn det jeg har originalt, men blir enkelt å bygge om :)

Min gamle M20 hadde triggerhjul i forkant av motor, mens denne har fordeleren nede på blokken, og der tenningen går på registeret. Eneste jeg spekulerer litt på er om jeg må gjøre noe med den runde store kontakten som går inn til tenningslås og instrument.

Har da bestilt litt deler for å få denne i skikkelig stand!

-Nytt grenrør med t3 flens.

-Pakninger å flenser for olje inn/ut fra turbo.

-Registerreim og ny strammer.

Får nå stå på verksted med tilgang til alt av utstyr, så håper bare at bilen fungerer problemfritt etter dette ;) Motorrommet skal få seg litt fyller å ny lakk, samt at motor skal lakkeres opp.

Litt greit å ha e36'en som funker, og e30'n kan jeg skru på :P

Dette blir nok et vinterprosjekt, slik at den blir ferdig godkjent å klar til sommeren 2014 ;)

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...