martinwenberg Skrevet August 3, 2013 Forfatter Share Skrevet August 3, 2013 Jeg drar å henter ny motor neste uke m20b25 preface med girkasse å turbokit osv. Jeg lurer på om det er noe synlig forskjell mellom b20 og b25? Er kontrollørene på biltilsynet så flink at dem ser det på første øyekast? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 nei, de er nok ikke så flinke... men ja det er forskjeller. hehe Til info så ble motornr "notert" når min ble godkjent. Da kan det jo hende de ser volumet stemplet på blokka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet August 3, 2013 Forfatter Share Skrevet August 3, 2013 Hmmm okei. Hvor står dette nummeret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Står på toppen ett rundt merke det står 2,5 inni Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet August 4, 2013 Forfatter Share Skrevet August 4, 2013 Står på toppen ett rundt merke det står 2,5 inniSent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Okei den er god takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 må følge med her. men om du skal godkjenne med 2,5 og kompressor, eller turbo ? hva grunnlag søker du på da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet August 21, 2013 Forfatter Share Skrevet August 21, 2013 Har papirer på m20b20 å turbo, men rent motorbytte til m20b25. Så er enten eller. Er for å forholde meg til effekten som 2,5 literen har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet September 1, 2013 Forfatter Share Skrevet September 1, 2013 Litt nytt! Lenge siden update på tråden her, men nå begynner det å skje gode ting! Var å henta meg en ny M20B20 motor med girkasse, ledningsnett å hjerne her om dagen. Denne har et annet tenningssystem og kjølesystem enn det jeg har originalt, men blir enkelt å bygge om Min gamle M20 hadde triggerhjul i forkant av motor, mens denne har fordeleren nede på blokken, og der tenningen går på registeret. Eneste jeg spekulerer litt på er om jeg må gjøre noe med den runde store kontakten som går inn til tenningslås og instrument. Har da bestilt litt deler for å få denne i skikkelig stand! -Nytt grenrør med t3 flens. -Pakninger å flenser for olje inn/ut fra turbo. -Registerreim og ny strammer. Får nå stå på verksted med tilgang til alt av utstyr, så håper bare at bilen fungerer problemfritt etter dette Motorrommet skal få seg litt fyller å ny lakk, samt at motor skal lakkeres opp. Litt greit å ha e36'en som funker, og e30'n kan jeg skru på Dette blir nok et vinterprosjekt, slik at den blir ferdig godkjent å klar til sommeren 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet Mai 25, 2015 Share Skrevet Mai 25, 2015 Hvordan går det egentlog med denne?) Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå