Tyskerblekk Skrevet Juli 1, 2013 Share Skrevet Juli 1, 2013 Da har jeg kjøpt meg bmw igjen Har ikke hatt noen show tråd her inne tidligere, så tenkte jeg skulle lage en nå. Litt for å ha kontroll på hva jeg har gjort og ikke gjort med bilen selv også. Bilen var i tønsberg, og fredag 14juni satte jeg meg på ducatien får å kjøre å se på den. Plukket opp "Brekke" her inne på veien. Tenkte det var greit å ta med en bmw kyndig Endte med at jeg kjørte sykkel hjem alene, og Brekke kjørte min nye BMW Bilen er en 1997 modell 318 TDS (1.7liter) Touring. Av utstyr er det ikke så mye utenom det vanlige. Den har takluke og skipose. Gått 215000km. Den hadde gåen servopumpe og noe overflate rust, men ingen ting alvorlig. Bilen hadde også gått gjennom EU kontroll nå i Juni. Og blitt tatt på ettersjekk igjen med 0 feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerblekk Skrevet Juli 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2013 Kjøpte bilen fredag kveld, og det første jeg gjorde var å bestille ny brukt servopumpe fra KOED, til den nette sum av 1450,- kr. De hadde heldighvis fått inn en BMW 318TDS Compact uka før, får disse TDS bilene har nemmelig ikke samme pumpe som bensin bilene. Koed pumpe: 1450,- (brukt) Random verksted: 1800,- (brukt) Mekonomen: 2298,- (ny) BMW: 4200,- (ny) Verksted regner ca 2 timer, så min 1800,- får jobben. Valgte derfor å bytte selv. Har ingen bilder av montering/demontering da dette er en skikkelig dritt jobb. Fikk værtfall nye pumpa på plass, og fylt opp med ny servovæske samt luftet systemet. Pumpa ser sånn ca slik ut, tror faktisk det er maken, som jeg ser schmidemann har. Og voila, ingen ulyder eller hvining fra styring. Tight og fin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerblekk Skrevet Juli 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2013 Bilen ble levert med piggfrie vinterhjul med godt mønster. Måtte derfor få tak i noe nye hjul til bilen. valget falt på M-Sport felger. 17" med 235/40 dekk. Utslitte dekk, men de går ut denne sesongen Hjula er meget pent brukt, og er ikke kantkjørte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerblekk Skrevet Juli 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2013 Kjøpte så: MAHLE Luftfilter MAHLE Oljefilter Castrol Olje Valget falt på Magnatec 10w-40, etter anbefaling av BMW Verksted. Har ingen bilder av denne "servicen". Men regner ikke med det er så veldig interessant å se bilder av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerblekk Skrevet Juli 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2013 Så over til litt mere spennendes ting Coilovers komplett sett Tårnlager forran Tårnlager bak Endeledd forran Forsettelse følger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavRydland Skrevet Juli 1, 2013 Share Skrevet Juli 1, 2013 Følger med her.. Har du noen andre planer for bilen? Er det TA-techniks (els) justerbart du har kjøtp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerblekk Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2013 Følger med her.. Har du noen andre planer for bilen? Er det TA-techniks (els) justerbart du har kjøtp? Hyggelig Ja det er tuningart justerbart, virker som ett greit sett til nå værtfall Ja, planene fremover blir vell å få tatt rust og lakkert litt her og der. Skal også anskaffe m3 fanger og sideskjørt, men usikker på om det blir i år. Skal uansett ta rusta først, er ikke så mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerblekk Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2013 Prata forresten med en lakkerer anngående det å flekk lakke, og å lakke støtfangere selv osv. Jeg hadde jo i utgangspunktet tenkt å bestille noen bokser med lakk fra KOED. Men han lakkereren mente at det ikke var 2-komponent lakk, og vill derfor f.eks ikke tåle avfetting. Hva mener dere om dette? Har jo sett div folk lakkere speil, fangere, osv selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerblekk Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2013 Gammel demper ute av bilen, var jammen på tide å bytte Nye endeledd. Det ene måtte jeg til med baufila får å få løs.. Btw, Eu-kontroll meg i rævva, han som har godkjent de gamle endeledda må ha vært rusa, når jeg omsider fikk dem løs, så datt metall senteret ut av seg selv (disse er egentlig støpt fast i gummin) Med andre ord, det fantes ikke gummi igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerblekk Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2013 Og her er resultatet Kan desverre ikke ha mere senk enn jeg har på bildene, da kommer jeg ikke ut av garasjen uten ett helvettes masse leven. Men ble fornøyd, vill tro justeringa tilsvarer 40/40 fjærer eller noe sånt.. Men har i alle fall muligheten til å stille lenger ned... når jeg flytter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavRydland Skrevet Juli 2, 2013 Share Skrevet Juli 2, 2013 Følger med her.. Har du noen andre planer for bilen? Er det TA-techniks (els) justerbart du har kjøtp? Hyggelig Ja det er tuningart justerbart, virker som ett greit sett til nå værtfall Ja, planene fremover blir vell å få tatt rust og lakkert litt her og der. Skal også anskaffe m3 fanger og sideskjørt, men usikker på om det blir i år. Skal uansett ta rusta først, er ikke så mye Handla du på PartsAndRetards? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerblekk Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2013 Før og etter bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerblekk Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2013 Ser at jeg kanskje vill stille bitte litt ned, må prøve kjøre litt mere ut av garasjen først.. mulig jeg kan tåle bitte litt mere skraping... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerblekk Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2013 Følger med her.. Har du noen andre planer for bilen? Er det TA-techniks (els) justerbart du har kjøtp? Hyggelig Ja det er tuningart justerbart, virker som ett greit sett til nå værtfall Ja, planene fremover blir vell å få tatt rust og lakkert litt her og der. Skal også anskaffe m3 fanger og sideskjørt, men usikker på om det blir i år. Skal uansett ta rusta først, er ikke så mye Handla du på PartsAndRetards? Ja det stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 2, 2013 Share Skrevet Juli 2, 2013 Prata forresten med en lakkerer anngående det å flekk lakke, og å lakke støtfangere selv osv. Jeg hadde jo i utgangspunktet tenkt å bestille noen bokser med lakk fra KOED. Men han lakkereren mente at det ikke var 2-komponent lakk, og vill derfor f.eks ikke tåle avfetting. Hva mener dere om dette? Har jo sett div folk lakkere speil, fangere, osv selv. usikker på lakken til koed, men lakkforhandlere blander vanlig sprøytelakk på boks, slik at du kan lakke selv. Da lakker du basen med vannbasis, og 2 komponent klarlakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå