sveinis Skrevet Juli 1, 2013 Skrevet Juli 1, 2013 Har fått problemer med nivåreguleringa. Bilen har i lengre tid vist feil på nivåreguleringa, men Jæger Sentrum her i Bergen finner jo ikke ut hva det er Virker nesten ikke som de kan feilsøke dette skikkelig... Uansett har bilen, etter at jeg har jekka den opp og ned en del i forbindelse med skifting av deler i understellet, blitt veldig lav nå, og ikke noe særlig å kjøre. Så langt har jeg funnet ut at: -Det virker ikke som det er noen lekkasje i belgene, da bilen ikke siger selv om den står lenge. -Kompressoren starter ikke når jeg skrur på tenninga -Begge nivåsensorer bak har jeg skifta, uten at dette gav resultater. -Kompressoren starter når jeg kjører 12V direkte i den. På bakgrunn av dette tenker jeg at det må være enten brudd i ledningsnettet fra sensorene, problemer med rellèet (orange Bosch 0 332 019 456), eller styringsenheten. Noen tips til hvor jeg bør begynne? Hvor er det vanligvis brudd i ledningene? Er dette vanskelig å skifte? Hvor får jeg kjøpt nytt relle? Er det noen i Bergens-området som er gode på å feilsøke/diagnostisere dette? Bilferien står snart for døra...
sveinis Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Da har jeg vært og handal nytt rele, så får vi prøve det i kveld.
Alpejohn Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Har hørt snakk om brudd i ledninger der de går gjennom karosseriet og ut til bakaksel.. Mener det var bmw som sa det til meg en gang..
sveinis Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Ja, nå har jeg skifta releet uten resultat. Spørs om ikke det er ledningsnettet da, som du også nevner Alpejohn. Men sliter litt med å se hvor kablene går inni bilen, og hvor gjennomføringa er. Noen som har noen tips her?
Alpejohn Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Du kan jo prøve og ohme ledningene og se om der er brudd.. Ned på sensoren og opp i boksen til nivåreg. boksen ligger i en svart boks under vangen vedsiden av batteriet Mulig du ser ledningene der også.. Btw, om du kjenner noen som har INPA, så kan du sjekke signal fra begge sensorene der. Da finner du også ut om dem gir noe signal.. Samt du kan aktivere kompressor manuelt i programmet og slikt.. Tror det kanskje er noen i bergen med utstyr om du sjekker i diagnosetråden i signaturen min
sveinis Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Takk for gode tips Skal også nevnes at batteriet i bilen har vært litt dårlig siste tiden. Står bilen ei uke, er det flatt. Kan dette påvirke?
Clevion Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Nivåregulering, det er at lyset flytter seg i mørket avhengig av terrenget, altså enten det går nedover eller oppover en bakke?
sveinis Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Du har to ulike typer nivåregulering: regulering av xenonlys (som du snakker om), og regulering av luftfjæringa bak, som jeg har problemer med.
Alpejohn Skrevet Juli 3, 2013 Skrevet Juli 3, 2013 Lys = HVAC/LWR (headlight vertical aim control/tysk lys lengde regulering eller noe.) EHC = Electronic hight control (singel axel air suspension) Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD
m520 Skrevet Mars 11, 2015 Skrevet Mars 11, 2015 Fant du noen gang ut av dette? Min er blitt lik nå:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå