Mariuse34 Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Høyre ABS føler skulle byttes. Skruen knakk i toppen da jeg skulle skru ut. Hvordan får jeg den ut? Det er en liten skrue, og de minste grisepikkene jeg får tak i er på 3mm. Skal jeg forsøke å borre den ut? Hvordan gjøres det så?
LK Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Sett denne? http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=222565&hilit=abs+sensor+e39
Mariuse34 Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Ja, men det er skruen, ikke sensoren som er brukket. Så det står en skrue i navnet uten hode. Har kjøpt en wisegrip-tang i dag iallefall.
bcrazy Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Skjedde akkurat det samme på min E39. Skal du borre den ut, så tror jeg du må demontere hele navet for å komme till, noe som er mye jobb. Jeg lot den knekte skruen sitte. Monterte ny sensor og den satt såpass trangt i hullet at jeg tror ikke skruen er nødvendig. Sensoren sitter fortsatt på plass etter ca 2 mnd's tid.
lagunilla Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Skjedde akkurat det samme på min E39. Skal du borre den ut, så tror jeg du må demontere hele navet for å komme till, noe som er mye jobb. Jeg lot den knekte skruen sitte. Monterte ny sensor og den satt såpass trangt i hullet at jeg tror ikke skruen er nødvendig. Sensoren sitter fortsatt på plass etter ca 2 mnd's tid. Ikke lurt. Sveis mutter på tuppen og skru ut.
LK Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Skal du prøve å borre den ut må du være forsiktig,tror ikke absringen tåler så mye. For at abs skal fungere må også avstanden mellom sensor og ringen være riktig. Måtte selv bytte hele spindelen for et par måneder siden,da godset der sensoren sitter hadde tæret vekk...
psycho-look Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Nå hvet jeg ikke å trangt det er å komme til der, men min erfaring er at en at litt stor vannpumpetang med skarpe tenner! er mye bedre en wisegrip tang, så sant du bruker den rette veien. men et sveiseaperat er en god invistering!
bcrazy Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Skjedde akkurat det samme på min E39. Skal du borre den ut, så tror jeg du må demontere hele navet for å komme till, noe som er mye jobb. Jeg lot den knekte skruen sitte. Monterte ny sensor og den satt såpass trangt i hullet at jeg tror ikke skruen er nødvendig. Sensoren sitter fortsatt på plass etter ca 2 mnd's tid. Ikke lurt. Sveis mutter på tuppen og skru ut. Vel det verste som kan skje er at sensoren detter ut, så da kan jeg heller ta problemet dersom det skulle skje. Men den sitter såpass hardt at det er lite sannsynling.
Mariuse34 Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Jeg ser som jeg får tak med en tang først. Så får jeg ta mer drastiske skritt om det blir nødvendig. rapport følger når jeg har vært under bilen i morgen. Tar et bilde av skruen samtidig da. Går hullet i skruen gjennom til abs-ringen? For i teorien kan jeg vel ta av hjullageret og borre fra utsiden eventuelt om det skulle bli behov for det om alt annet ikke nytter?
adne95 Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 du får tak i liten nok grisepikk er vel M5 eller kaaanskje M4 som holder den, og det får du dratt ut uten problemer
2002TII Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Lim den fast med silikon eller lim. Ramler aldri ut og kan enkelt byttes. Gjort på 10 sekund.
Mariuse34 Skrevet Juli 3, 2013 Forfatter Skrevet Juli 3, 2013 du får tak i liten nok grisepikk er vel M5 eller kaaanskje M4 som holder den, og det får du dratt ut uten problemer Hvem selger den størrelsen?
adne95 Skrevet Juli 3, 2013 Skrevet Juli 3, 2013 du får tak i liten nok grisepikk er vel M5 eller kaaanskje M4 som holder den, og det får du dratt ut uten problemer Hvem selger den størrelsen? jeg har ett bacho-sett, trur jeg kjøpte det på proffpartner, er små nok der kan ikke skjønne annet enn at tools, tess, osv har små nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå