Gå til innhold

Min BMW E36 Dakargèlb - Vurderer salg..

Share

Anbefalte innlegg

Farger på bilder er aldri helt lett å se. Satser på å se denne på treff en gang. Tenkt å lakke lista over skiltet på bakluka gul også eller?

Blir og se på treff nesteår engang, skal straks vinterlagres samtidig som jeg skal plukke ned bakstilling og forstilling for overhaling og lakkering.

Ja, skal ta den med i boksen i morra, glemte helt det så var bra du sa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige nyheter...fant ut i dag at bilen tar inn vann i bagasjen, og legger seg i hjulbrønnen, dreneringshullet var også tett baki, men uansett så skal det ikke ligge halv liter vann der.

Noen som har peil på hvor det kan lekke inn? Jef ser ved batteriet så er det litt fuktig, og ser ut som det har rent derifra og til hjulbrønnen.

Imorgen skal jeg ribbe hele bagasjen, samtidig da så skal jeg grunne det og legge på to lag tektyl, men først skal lekkasjen finnes. På venstreside under teppe er det litt rust men ikke veldig mye, så skal ta dette samtidig,også på samme side er det jo 4 bolter som holder eksosen bak, disse går rundt så her blir det sveising før jeg evt. Går på med epoxy, grunning og tektyl.

Dette var jævlig kjipt for min del og oppdage nå som bilen er strøken utvendig og innvendig, men alt lar seg ordne på et vis, skal til bilxtra i morra og handle inn litt utstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka i dag og det var ikke like mye vann der nå som det var forrige dagen, men nå lekker det fra batterisiden, skal undersøke dette nærmere i morgen, noen som har noe forslag til hvor det kan lekke inn vann, har ikke opplevd dette før.

Når jeg finner lekkasjen, skal jeg pusse ned hele bagasjen, er en del rust baki der så tar dette i morgen og leger på epoxy, grunning og tektylerer alt baki, samtidig skal jeg legge i ny fug i skjøtene bak med karosserikitt og spraye i tektyl på boks i lommene i sidene, selger har nok lurt meg litt ang. rust, har funnet en del i bagasjen, leita ganske nøye baki når jeg kjøpte bilen men er typisk at man ser sånne ting/ oppdager i ettertid, men er kun overflaterust så lar seg nok fikse :)

Skal også til verkstedet til svigers og fikse eksosen etter ferien, blir utrolig deilig og få dette på igjen.

Vingen har blitt litt utsatt pga. der jeg skal lakkere vingen ( en kamerat ) har sinnsykt mye og gjøre om dagen og er veldig opptatt, men skjer nok ting etter ferien! :)

Samtidig har jeg muligens funnet meg vinterlagringsplass for bilen i nærheten av her jeg bor, så håper dette går i boks!

henter også noe smått jeg bestilte på GS også i morra...

Lite bilder desverre.. Kommer en update i morra av bagasjen, skal prøve og få til en vask i morgen også...

Planene før vinterlagring :

- Lakkere vingen, samtidig lakkere opp begge bakskjermer pga. litt overflaterust

- Montere vingen

- Polere bilen før den blir satt bort

- Feste dørpaneler i front, sidelister ( kjøpt nye klips )

- Fikse lekkasjen i bagasjen, fjerne all overflaterust og tektylere

Dette blir gjort før evt. vinterlagring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tråden din i det andre forumet. Veit muligens om en ledig plass i en møkkakjeller under en låve mellom kløfta og Lørenfallet sånn cirka. du som er fra Råholt veit vel hvor de stedene er :P Holdt på å leie der selv før vi fant no annet. det er tomt lokale da, men tenkte bare å nevne det, hvis du ikke finner no annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da er bilen tilsalgs grunnet sparing til husbygging.

Har nylig byttet olje og filter, motoren går meget pent.

270.000km på telleren.

Noe rust her og der

Eu til sep 2014

Godkjent med senk og felger

Pris : 40000,-

Finnannonse kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...