Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nja... Ikke mer å fortelle enn at jeg tok noen bilder av den i ny og ne der den sto nedsnødd gjennom vinteren. Liffi viste interesse, og jeg ga han skiltnr og adresse, så fant han eieren av den og kjøpte den! :P

Fikk vondt av at en slik bil blir forlatt.

Men fikk liv i den tilslutt, å det viste seg jo til å være en meget bra bil under snøen å møkka;)

Skrevet

Var i ganske fin stand ja!:) Funnet rust i framskjærm og venstre hjulbue, Kjøper sveise apparat neste uke for og få rust sveiset litt og sånnt! :)

Noen som har noen tips til hvordan man skal få av endeleddet? har skrudd av mutteren som er ved bremsen, Men får ikke skrudd den av den bolten med kula inne ved gir kassa :P

• 2 weeks later...
Skrevet

har nå fått fjernet endel overflate rust og sveist igjen ett hul høyre side bak ved hjulbuen! :D

Første gang jeg har brukt sveise apparat, Er en type mig 90 fra biltema, Funket helt greit for en nybegynner som meg! :) Si hva dere synes!

kc4ghd7x3uo8yp67jvb5.jpg

7fhfoalwptf4d2diym01.jpg

• 2 months later...
Skrevet

Følger med vidre :) (warhunter fra mopedportalen)

gjort noe mer forresten? :)

Ja, har da fått gjort litt :)

Har fått montert ny drivaksling som hadde gått 24000 km som jeg kjøpte på bildelsbasen.se, montert nye endeledd på begge sider samt styrestag på venstre side.

All rust som var på kanalene er nå fjernet og sveiset igjen har også tektylert de, mangler bare og få sveiset på ett nytt og bedre jekk feste,

Overflate rust rundtom har blitt fjernet, Fjernet også side skjørt som går opp til hjulbuene så den ser mere clean ut, Der fant jeg ut at begge hjulbuene var rustet desverre -.-" Den ene er bare kanten som er bøyd innover rustet men på den andre har den vært slipt ned så den er bølgete hele veien og skarp, så der må det sveises på nytt stål :)

montert svarte nyrer framme, Fjernet resterende chrome på vinduslistene framme og bak.

Montert ny hjerne med chip så nå får jeg start på bilen og den er kjørbar uten og måtte sitte og dytte kontakta til hjernen hele tiden :P

Har også kjøpt 2 nye framskjermer fra koed brukt hos en i nærområdet så det blir lakkert når jeg får skaffet lakk.

Nye vinterhjul er på vei, De blir satt på original felgene, Kjøper sommerdekk og felger til sommeren :)

Sliter enda med at vindusheisene ikke fungerer, Tror det er feil kontakter som er montert.

Så snart jeg får bil-lappen skal bilen kjøres til ett sveise verksted en kamerat er lærling hos og der skal jeg få sveisa hjulbuer profesjonelt :)

Skrevet

Høres bra ut alt du har gjort! og gleder meg til bilder :D av det to leppene hadde jeg klart valgt M-Tech leppen! 

Skrevet

Fikk gjort litt idag :)

Fikk ett tips av en kamerat om at det pleier og være rust på utsiden av motor-rommet under tectylen, Noe som viste seg og være sant, Var veldig lite tektylert der men dekte det lille det var av rust, Var ikke mye men greit og få det bort før det blir mye :)

image_zps42660d0f.jpg

image_zps20fe3753.jpg

Så da pusset jeg først bort rusten med negerkuse, Pusset det enda mere med vanlig sandpapir og deretter tektylere det på nytt med 2 strøk :)

image_zpsa60eba0c.jpg

image_zpsf0b1b0fa.jpg

^ Ferdig tektylert :)

begynte også og pusse vekk klarlakk flassen ved venstre bakskjerm:

image_zps0fd6f110.jpg

Har også fått kjøpt et par sideskjørt som kommer i posten de nermeste dagene :)

Skal også kjøpe ett sett med frontlykter av en kamerat, Sota Hella lykter og baklykter, Venter enda på svar om hvor mye han skal ha for de :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Liten update:

Fått satt på framskjermene så den ser litt mere hel ut smile.gif Må tilpasses litt dissa framskjermene, Den ene som er på venstre side av ukjent merke hadde dårlig passform så må borre nye hull i skjermen oppe i motor rommet så den kommer ordentlig intill, Er en gleppe på 1-2 cm ved døra.
Koed framskjermen derimot passet helt perfekt!

Fikk også lakkert chrome listene i frontvinduet svart smile.gif SER MYE BEDRE UT! CHROME ER STYGT!

Bilen er også altfor høy så den skal bli lååg til våren! 60/40 eller 40/40, Går til innkjøp av coilovers til våren med andre ord.

image_zpsd3db944e.jpg

Har også gått til innkjøp av sidekjørt, Tror det er mtech 2?

image_zps3af17183.jpg

Har lakkert den ene nå og skal lage fester over helgen smile.gif

Mtech 2 framleppe blir sendt på mandag og regner med at jeg skal få kjøpt orginal spoiler/flipp til uka, Den som jeg har nå er stygg og fæl, fullt av sprekker i lakken på den smile.gif

Skrevet

Mtech 2 er jo noe alle har. Med tanke på at du har en av de få ix'ene som er igjen her i landet så ville jeg heller gått for ix stylingen så skiller du deg litt ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...