Brian Skrevet August 1, 2013 Skrevet August 1, 2013 Høres veldig likt ut problemet jeg hadde med min også, på en e39 men samme greia. Jeg fjerna derimot cdv, og skulle lufte etterpå. Lufta først med tidligere nevnt metode med trykk på oversiden, men det ble ikke helt bra. Den ble vanskelig å få i gir, måtte bryte den inn i giret den siste biten. Deretter tok jeg en oljekanne og pumpa inn nedenfra, fortsatt ingen flere luftbobler og spore. Prøvde igjen, og fortsatt samme ulla, bare en anelse bedre. Det hele endte med at jeg skrudde løs slavesyl igjen og holdt den loddrett, altså med pinnen ned mot gulvet. Åpna lufteskruen og klemte inn stempelet, og stengte igjen og lot den sive ut av seg selv. Gjorde dette en fem seks ganger og etterpå var det i orden igjen. Må sørge for å ha beholderen helt full når du holder på. Noen luftbobler kan være skikkelig vrang å få ut.
termin Skrevet August 1, 2013 Forfatter Skrevet August 1, 2013 Men selve systemet var jo aldri åpent for at det skulle komme inn luft der? Så virker veldig rart at jeg i det hele tatt skulle ha behov for å lufte den.
Thundercoil Skrevet August 1, 2013 Skrevet August 1, 2013 Pinnen datt ut av slaven. Nuff said! Hehe. Bare den går langt nok ut, kan det bli behov for lufting. Går den helt ut, er det garantert behov for lufting. Så kan pakninger ha revnet. Jeg mistenker hvert fall master, eller en jævel av en luftboble et sted.
termin Skrevet August 1, 2013 Forfatter Skrevet August 1, 2013 Vi prøvde hvertfall etter dette å lufte. Slave er ny nå, men jeg har kommet til å tenke på i ettertid noe rart. Jeg var av med clutchpedalen for å sjekke om noe så feil ut med master. Da tok jeg for hånd og presset pinnen helt ned, og da rant det faktisk ut bremsevæske fra toppen av master! Dette tyder vell på gåen master?
Thundercoil Skrevet August 1, 2013 Skrevet August 1, 2013 Master pleier å lekke når defekt, ja! Høres ut som du har funnet synderen din.
termin Skrevet August 1, 2013 Forfatter Skrevet August 1, 2013 Kan jo i prinsippet ikke være så mye annet nå? Alt inne i selve girkassehuset samt clutch så bra ut! Får vell bare bestille og satse på at det ordner seg da Koed er heldigvis ikke altfor dyre.
termin Skrevet August 14, 2013 Forfatter Skrevet August 14, 2013 Tar opp denne tråden! Har skiftet master i dag, uten merkbar forandring. Master sylinderen var dog forøvrig ikke god da ytterste o-ring var ødelagt. Vi får det ikke til i det hele tatt! lufta gjennom en halv liter bremsevæske med trykk, uten trykk etc. uten at det blir merkbart bedre. Nå er da slave bytter, master bytter, samt girkassa var av for en stund siden ut at noe så feil ut. Noen forslag? Alt taes hjertelig i mot.
stig. Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 du har helt sikkert noe luft et sted som har slått seg litt vrang ,hehe det jeg har gjort på biler som er helt krise ang lufting er, ta av et av framhjula,løsne luftenippel på en calipper,å løsne luftenippel på slavesylinder, (kjøpe en ny trang god slange du kan strekke imellom nippel på caliper å nippel på slavesyl, da kan du bare lufte clutchen ved å bruke bremsepedalen(da lufter du den på en måte feil vei,ved å kjøre bremsevæske opp systemet å ikke ned) ,å det beste er du slipper å etterfylle noe særlig,å da kan du sitte å griselufte så lenge du vil,uten masse åpne / stenge pumpeteknikker å funker ikke dette,jaja da er du fucked
termin Skrevet April 7, 2014 Forfatter Skrevet April 7, 2014 Bare opppdaterer denne som LØST dersom noen andre skulle komme over tråden. Det som hadde skjedd var at en finger på trykkplata var bøyd 2-4 mm, og derfor løste den ikke ut skikkelig. Byttet til ny clutch og trykkplate så var alt i orden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå