Gå til innhold

Bmw E30 "M3" V10

Anbefalte innlegg

Tenkte og lage en liten tråd om det siste prosjeket, som jeg og bror min har bygd.

Har hatt en e30 med m20b27 turbo en del år, men det fristet å prøve noe nytt.

Så da vi kom over et nesten rustfritt e30 karroseri, som hadde fått påsveist m3 skjermer, c stolpe og hadde resten av m3 stylingen kjøpte vi det.

Etter en del timer med youtube filmer av svenske Johan sin m3 med M5 V10, så kjøpte vi en slik fra sveige som hadde 2 defekte rådelager. Ser ut som de her også har rådelager problemer som mange av de andre S motorene.

Plukket motoren i små biter, byttet lager, slipte veiva og kjøpte 2 nye råder. Litt mere avansert å skru på denne enn m20 motoren.

4xk9cfpspavcn64kx3e8.jpg

Girkasse ble fra en e90 m3, ettersom de passer rett på.

ehshj7jfh8cn62lmrfnu.jpg

jiw35vo7yr6j1jk9o1im.jpg

Den fyller i ganske bra

Vi hadde planlagt og bruke den orginale hjernen, men det tok så veldig lang tid med Tyskeren som skulle fjerne startsperren, så da Kristov kom med et tips om at Khöler hadde kommet med et datasprut som gjorde at vi kunne bruke vanosene, el-gassen og alle de andre orginale følerne, coilene og div. ble det så vi gikk for det.

Det ser ut som fungerer veldig bra, var på Bjørnstad og finmappet litt, og den ser ut som den yter som den skal.

Skal få lagt ut bremsepapiret senere, tror det var 469,5hk på hjula og 505nm på hjula. Så med 12% tap er det 533hk og 574nm i motoren. Det var ca 450nm på hjula fra 1500rpm, så den er veldig sterk.

Noen bilder, nå som den er nesten ferdig (rørene til luftfilter skal lakkeres)

b08fuou4bfjdqqaamctc.jpg

opr6vyemxcelx12618c5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette var jo skikkelig tøft! :D Gratulerer med tøft bygg :)

Takk for det!

Begynner å se bra ut nå :)

Kjøp sugemotor du å no Ola, så slepp du at veiva knekk :)

gromt, strøkent og ser det ut til :)

Takk :) er vell ikke helt strøkent nei, men greit nokk for vårt bruk

Dette så morsomt og velgjort ut ..

Og ikke har dere så lang vei til ACR heller så håper å få sett den der i høst?

Vi skulle egentlig dit ja, men så klarte bror min og dama å velge den helga til å gifte seg på, så det får bli neste år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle egentlig dit ja, men så klarte bror min og dama å velge den helga til å gifte seg på, så det får bli neste år

Høres ut som det er ho som står for prioriteringene der i gården :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er ho som står for prioriteringene der i gården :D

Hehe, tror han forsøkte å få byttet helg når han oppdaget det men var vist forseint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det unna ja, ikke lenge siden du nevnte at du planla V10 heller om jeg husker rett! :D

Last opp alle bilder du har sier jeg bare!! NÅ. :mrgreen:

Ser effekten er temmelig lik med Johan sin uten VANOS (535hk). Har du dratt noen sammenlikninger på momentkurven? Skulle vært veldig intressant å sett hvor mye man mister i kjørbarhet uten vanos på såpass store motorer.

Så må du legge ut litt film! Full gass film.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...